Klacht: Bezorging pakketten Asociaal beleid

op 10 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Pakketjes uit buitenland worden afgeleverd op pakketpunt Bieshof 85 in Dordrecht (thuis of niet thuis) . Dit is ca. 9km verwijderd van mijn woonadres , dankzij water en bruggen. Hemelsbreed ca. 1 km.
800 meter van mijn woonadres is ook een pakketpunt Rivierenplein 20 in Dordrecht.
PostNL ziet de noodzaak niet in om pakketten af te leveren op Rivierenplein 20 en wil dit ook niet.
Na herhaaldelijk kontakt met PostNL steeds hetzelfde antwoord:
NIET MOGELIJK ??????

Pakketpunt Rivierenplein 20 bestaat al zo’n 6 a 7 jaar en de pakketten konden daar altijd worden afgehaald , – destijds SPAR – nu AVANTAGE SUPERMARKT.

WAAROM WORDT DIT PAKKETPUNT NIET GEBRUIKT ???????
het is bekend bij PostNL en wordt aangegeven door PostNL er staat een markering voor de deur – PostNL en ook op de website van PostNLwordt dit adres gemarkeerd alszijnde afhaalpunt pakketten.

Deze wijk bestaat voornamelijk uit Bejaardenhuis met aanleunwoningen en bejaarden appartementen welke op het Rivierenplen boven het afhaalpunt zijn gesitueerd.

Als het pakketpunt op Rivierenplein 20 - Dordrecht eindelijk weer gebruikt gaat worden .

Het is niet klantvriendelijk en zelfs asociaal om de mensen hier uit de omgeving bijna 18km te MOETEN laten reizen om een pakketje af te halen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 10 juli 2017 om 16:39 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Bil,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik kan me uiteraard voorstellen dat u het liefst uw pakket bij een afhaallocatie in uw buurt wilt afhalen. Graag wil ik dit toelichten.

Uw afhaallocatie is gekoppeld aan uw postcode en dit kan soms betekenen dat dit niet de dichtstbijzijnde locatie is. Een afhaallocatie heeft een bepaalde capaciteit om pakketten te bewaren voor adressen en daarom moet er een verdeling worden gemaakt.

Uw postcode is gekoppeld aan de locatie aan het Van Eesterenplein 85 (Cigo Bieshof). Ik heb niet de mogelijkheid om dit voor u aan te passen.
Wanneer uw pakket vanuit het buitenland de barcode 3SRETA ontvangt dan gaat deze direct naar de afhaallocatie en ontvangt u per post een afhaalbericht. Pakketten met andere barcodes worden nog wel op het huisadres aangeboden.

Alle klachten die gemeld zijn door Arolas