Klacht: Bezorging pakket

op 20 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Bij bezorging pakket (met duidelijke benaming van bedrijfsnaam en geadresseerde), melding gekregen dat 2 pakketten retour afzender gaan omdat de geadresseerde onbekend zou zijn. Bellen met PostNL levert alleen op dat ze dit niet kunnen annuleren en dat ik contact op moet nemen met de verzender. Wat zou de verzender voor me kunnen doen als de bezorger zegt dat de geadresseerde niet bekend is? Dan krijg ik straks weer dezelfde situatie als de verzender opnieuw het pakketje verstuurd.

Gewenste Oplossing:

Ik wil mijn pakketje alsnog geleverd hebben, zonder dat ik nog een keer de verzenders moet gaan bellen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 29 december 2017 om 12:49 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw Grgic,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt me om te vernemen dat allebei deze pakketten zonder duidelijke reden retour zijn gezonden. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is.

Wanneer een pakket retour is gezonden dan is het niet mogelijk om dit nog tegen te houden of te herstellen. De reden dat u bent doorverwezen naar de afzender is dat de reden van retour op het pakket zelf vermeld staat. Mocht dit niet kloppen dan kan de afzender een klacht bij ons indienen om dit te onderzoeken en restitutie aan te vragen voor de verzendkosten. Alleen de afzender kan dit onderzoek starten, omdat die onze opdrachtgever is voor het verzenden van het pakket.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door amergrgic