Klacht: bezorging pakket

op 19 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik verwacht een pakket uit china. Nadat ik mijn pakket traceerde met een barcode: RH035078005TR, stond er bij de laatste stap: Unsuccessful item delivery attempt (Inb). Omdat ik niet precies begreep wat hiermee bedoeld werd, nam ik contact op met PostNL. Via Twitter kreeg ik geen reactie dus koos ik ervoor om via het betaalde 0900 nummer te bellen. De werknemer vertelde mij dat het pakket terug gestuurd werd naar de afzender in het buitenland. Dit is erg gek want PostNL stuurt pakketten doorgaans toch pas na 2 weken terug? Dit pakket was nog geen halve week in Nederland. Om dit uit te zoeken heb via de livechat weer contact gezocht met een medewerker van PostNL. Ook deze medewerker kon mij niet vertellen wat de reden was waarom het pakket werd terug gestuurd en gaf aan dat ik contact moest zoeken met de afzender. Bij dit gesprek heb ik wel een nieuwe barcode verkregen maar hier kon ik nog steeds niks mee traceren: 3SRIMV3727069. Wat ik voornamelijk erg raar aan het hele verhaal vind is:

– waarom wordt mijn pakket zonder mij te informeren meteen weer terug gestuurd (binnen één of enkele dagen)?
– Waarom kan ik totaal geen informatie verkrijgen over de reden waarom het is terug gestuurd?

Ik moet er nu maar vanuit gaan dat er een fout is gemaakt bij de afzender en dat hoop ik dan ook maar en het zou natuurlijk kunnen dat het adres niet geheel klopte o.i.d. maar dan kan ik wel beter geïnformeerd worden.
De situatie ergerlijk aangezien het pakket onderdelen bevat voor mijn kapotte telefoon en daarom zit er extra haast achter. Nu ben ik bang dat ik nog weer een aantal weken/maanden kan wachten.

In principe kan ik niet tevreden worden door de manier waarop Postnl handelt, als er iets mis is gegaan zou ik graag willen weten wat de reden is en hoe lang het zou kunnen duren. Het zou wel helpen als de fout niet bij PostNL ligt waarom het meteen terug gestuurd moet worden. Ik ben tevreden als voor dit allemaal een logische verklaring is.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 19 september 2017 om 17:57 geantwoord

Geachte heer Bruggeman,

Uit uw bericht begrijp ik dat u ontevreden bent over de informatievoorziening omtrent het retour sturen van uw pakket. Het spijt me om dit te horen en ik wil u mijn excuses aanbieden voor het ongemak.

De exacte reden van het retour sturen, is bij mijn collega's en ik niet bekend, omdat deze informatie niet terug te vinden is in de statusinformatie van het pakket. De reden van het retour sturen wordt d.m.v. een sticker op het pakket bekend gemaakt. Dit betekent dat alleen de afzender u de reden van het retour sturen kan geven. Sorry voor het ongemak. Ik raad u om die reden aan om contact op te nemen met de afzender. De afzender kan u ook een passende oplossing aanbieden.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Alle klachten die gemeld zijn door LennardBruggeman