Klacht: Bezorging niet gelukt

op 07 augustus 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Bezorging van mijn pakket is zaterdag jl niet gelukt omdat ons adres volgens de chauffeur niet bestaat. Mij werd aangeraden contact op te nemen met verzender.
Vanmorgen heb ik klantenservice van DHL gebeld. Op mijn vraag wanneer het pakket nu wel geleverd of opgehaald kan worden was het antwoord dat de zending terug gestuurd is naar afzender. Om 2 redenen ben ik heel boos: de eerste reden is dat de chauffeur zijn of haar werk niet goed uitgevoerd heeft. Met alle navigatiemiddelen die heden ten dage bestaan is ons adres altijd te vinden. De Radioweg wordt doorbroken door de Kruislaan maar loopt aan de overkant gewoon door.
De tweede reden voor mijn boosheid is dat ik als klant niet de gelegenheid krijg bij te dragen aan een oplossing omdat mijn pakket direct terug gestuurd is naar afzender en dit proces kan blijkbaar niet gestopt worden.
Natuurlijk heb ik de afzender verwittigd van het gebeuren, toch wil ik ook aan DHL kwijt dat ik ontzettend baal van de gang van zaken. Had de bezorger even verder gekeken dan zijn neus lang is had ook hij zoals veel van zijn collega’s ons adres ook kunnen vinden…….

Ik zou heel graag willen dat in het vervolg een chauffeur niet gaat voor de gemakkelijkste oplossing. Ik kan me niet voorstellen dat een vervoersbedrijf geen navigatie systeem in de auto heeft geïnstalleerd.
Verder wil ik als klant tijd krijgen om te reageren op een probleem zonder dat het pakket direct teruggestuurd wordt.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 07 augustus 2017 om 13:55 geantwoord

Beste Hetty,

Bedankt voor jouw bericht. Het is natuurlijk erg vervelend dat het pakket retour is gestuurd terwijl het adres klopt. Ik heb de zending voor je nagekeken en ik kan inderdaad zien dat wij de juiste gegevens hebben doorgekregen. Ik heb hier dan ook een melding van gemaakt.

Helaas worden de zendingen in dit soort gevallen direct retour gestuurd wanneer deze melding wordt gemaakt. Je geeft aan dat je graag de mogelijkheid had gehad om te reageren op deze melding. Ik heb deze feedback intern doorgezet voor je. Bedankt hiervoor!

Sorry voor het ongemak dat je hierdoor hebt ervaren. Je kunt altijd contact met ons opnemen wanneer je nog andere vragen of opmerkingen hebt.

Groet,

Shannon, klantenservice DHL Parcel