Klacht: bezorging gemeld als ontvangen en ondertekening vervalst door bezorger

op 09 oktober 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Wij wonen in appartement te Zutphen, Zaadmarkt 91. Heden op 7 oktober werd gemeld dat ons pakket om ca 09.15 uur was bezorgd met ondertekening “Vera”. Tem eerste ondertekenen wij nooit met “Vera” en wordt het pakket door de bezorger in onze entree achtergelaten zonder dat er aangebeld is. Ook was er tegelijkertijd ook voor een andere bewoner ook een pakje achtergelaten. Wij hebben slechts 8 appartementen en geen enkele bewoner had bij uw bezorger ondertekent dus kan alleen uw bezorger de aflevering ondertekenen als afgeleverd. M.a.w. hij v vervalst de ondertekening voor ontvangst. Omdat wij gewoon thuis waren hebben wij dit kunnen verifiëren en hebben daarop telefonisch contact opgenomen met DHL. De medewerkster die ons telwoord stond kapte op een onbeschofte manier onze klacht af, moesten maar contact opnemen met de opdrachtgever, wilde onze klacht niet serieus nemen en gooide de hoorn erop.
Ik verwacht van een bedrijf als DHL dat iemand waarmee telefonisch contact wordt opgenomen en waar een serieuze klacht wordt gemeld, dit ook op een correcte manier afwerkt en toch enige vorm van empathie heeft om van een klacht op zijn minst een notitie te maken en dat er een reactie wordt gegeven “dat het zal worden uitgezocht” en niet op een botte manier de verbinding verbreekt.

Overige heb ik deze werkwijze van uw bezorgers al eerder moeten constateren dat zonder werkelijk aanbellen een pakje door de bezorger wordt achtergelaten, zonder dat de geadresseerde hiervan kennis kan nemen, Uit oogpunt van snelheid van bezorging wordt deze werkwijze waarschijnlijk toegepast zonder dat de betreffende leidinggevende daarvan kennis heeft kunnen nemen.

Hopende dat deze klacht serieus wordt afgewerkt,

met vriendelijke groet,

drs, R.E. Harreman

Als er ook aangebeld wordt bij het bezorgadres en mocht klant niet thuis zijn of dat het bij iemand anders wordt achtergelaten er een briefje en de brievenbus wordt gedaan met tijdstip of het pakje weer meegenomen is of anderszins en dat niet een handtekening wordt vervalst en pakjes in een ruimte worst achtergelaten waar ook andere personen toegang tot hebben.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 09 oktober 2017 om 14:48 geantwoord

Beste meneer Harreman,

Bedankt voor uw bericht.

U geeft aan dat uw zending niet bij u bezorgd is, ondanks de melding via track & trace, en dat u vervolgens niet netjes te woord bent gestaan door de klantenservice.

Het spijt mij dat u zo ontevreden bent over de afhandeling van uw klacht. Het klopt inderdaad dat, zoals aangegeven door mijn collega, u een melding hiervan kunt maken bij de verzender van uw pakket. Wij kunnen namelijk in samenwerking met de verzender een onderzoek voor u opstarten en gaan dan achterhalen, naar aanleiding van specifieke informatie over het pakket, wat er precies gebeurd is.

Zodra de verzender contact met ons opneemt gaan wij hiermee aan de slag.

Janneke
DHL Parcel Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door vaharreman@planet.nl