Klacht: bezorging en communicatie

op 05 juli 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Als verzender heb ik vrijdag 30 juni jl. een pakket bij DHL aangeleverd. Zaterdag 1 juli jl. zou dat pakket bezorgd worden bij geadresseerde volgens track en trace in de ochtenduren. Wegens tijdelijke overmacht is dit niet gebeurd. Ik had dan verwacht dat bezorging de eerstvolgende werkdag (maandag 3 juli) zou plaatsvinden. Aangezien er op maandag nog niets te zien was op de track en trace heb ik DHL om opheldering gevraagd over de status. Verder dan een ontvangstbevestiging heb ik niet ontvangen. Van de geadresseerde heb ik vernomen dat DHL op dinsdag 4 juli jl. is langs geweest. Bezorger heeft zich gemeld bij de receptie. Vervolgens is geadresseerde vanuit de receptie gebeld om het pakketje direct op te halen. Daar aangekomen was DHL al vertrokken. Geadresseerde heeft vandaag (woensdag 5 juli) contact opgenomen met DHL. Daar vertelde men hem dat het pakketje retour naar mij wordt gestuurd, omdat hij het pakketje geweigerd zou hebben. Dit is dus niet waar. Alleen kon de bezorger kennelijk niet het geduld opbrengen dat iemand even van zijn afdeling naar de receptie moet komen. Het gevolg is dat ik nu opnieuw moet verzenden als ik het pakketje retour ontvang.

N.a.v. het voorgaande heb ik de volgende klachten:
1. Tijdelijke overmacht begrijp ik en daar kan ik ook begrip voor opbrengen. Niet acceptabel is dat dit niet de eerstvolgende werkdag wordt bezorgd.
2. Op het door mij ingevulde contactformulier nog steeds geen reactie ontvangen.
3. Niet acceptabel dat bezorger niet wacht op de komst van geadresseerde, maar zo maar vertrekt. En nog erger dat hij de conclusie trekt dat het pakket geweigerd is.
4. Niet acceptabel dat geadresseerde mij moet informeren dat het pakketje naar mij wordt geretourneerd. Als hij mij niet had geïnformeerd, had ik toch raar opgekeken en er niets van begrepen als DHL mij het pakket retour bezorgt. DHL had mij hierover moeten inlichten, zodat ik van een en ander tijdig op de hoogte ben.

Betreft zending 3SDFC3290919305

Uiteraard wil ik mijn geld terug. Ik moet nu wederom kosten maken om het pakket opnieuw te versturen. Ik zou tevreden zijn als ik antwoord op bovenstaande krijg en mijn geld terug krijg. Vermoedelijk moet ik dan gebruik maken van een restitutieformulier. Ik zou tevreden zijn als ik niet opnieuw argumentatie hoef in te vullen op dat formulier. Ik wil ook graag de toezegging binnen welke termijn mijn geld wordt teruggestort.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 05 juli 2017 om 14:54 geantwoord

Heeft op 05 juli 2017 om 15:31 geantwoord

Beste Thijs,

De naam van de geadresseerde stond duidelijk vermeld op het etiket. Daarnaast had geadresseerde de receptie vooraf ingelicht dat hij dat pakketje verwachtte. Hij werd dan ook gelijk door de receptie gebeld dat er iemand van DHL stond om hem een pakketje te overhandigen. Daar aangekomen, bleek de bezorger te zijn vertrokken. Zonder opgaaf van reden, is mij verteld. Het is niet in het belang van geadresseerde om het pakketje te weigeren of een andere voorstelling van zaken te geven. Hij heeft er 100 euro voor betaald. Juist vanwege de waarde had ik ook voor extra zeker betaald. Natuurlijk meldt dat de bezorger u dat de receptie het pakketje heeft geweigerd. Wat had hij anders moeten doen? Maar dat er hier sprake is van een verkeerde taakopvatting door uw bezorger staat voor mij buiten kijf. Ik denk dat hij vond dat hij te lang moest wachten en toen zijn conclusie (de verkeerde dus) heeft getrokken. Al met al voel ik mij behoorlijk gedupeerd. Als ik uw antwoord goed interpreteer duurt het minimaal 1 maand plus 2 weken voor ik mijn geld terug heb. Bovendien is het dus allerminst zeker dat ik mijn geld terug krijg gelet op de voorbehouden die u maakt.

Toen ik u de klacht stuurde, stond niet vermeld dat de zending retour is gegaan. Ik hoop wel dat de zending bij mijn buren kan worden afgegeven, want overdag ben ik niet thuis.

Groet,
Rob Holtheijer

Alle klachten die gemeld zijn door holtheijer