Klacht: Bezorging

Yasmine_Deliana op 15 september 2021 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Wij komen zojuist thuis, zien we een “KIB” kaartje liggen met de tekst: “pakket heb ik in de blauwe BIO bak nr. 2 gezet, gr.” Ten eerste is daar geen toestemming voor gegeven (stel het kaartje was tussen andere poststukken terecht gekomen en per ongeluk weggegooid, dan zouden wij het pakketje ook weg kunnen gooien ivm dat de bak bijna vol is). Gelukkig niet gebeurd maar zoiets kan niet zonder toestemming (heb zelf als pakket bezorgster gewerkt bij DHL en ik weet dus hoe het ongeveer werkt).

Ten tweede. Ik open het pakketje, geen idee wat ik daar besteld zou moeten hebben, maar ik dacht misschien heeft iemand iets voor ons besteld gezien dat nog wel eens gebeurd als kleinigheidje oid. Ik open heel het pakket, en ben verbaasd waarom ik dit zou moeten krijgen, en heb het zeker zelf niet besteld. Is het van de buren… nr.4 ipv nr.2.

Ik wil eigenlijk niet graag zeuren of iets, maar gezien mevrouw ook altijd via de oprit komt terwijl de auto daar staat en het echt een kleine doorgang is begin ik het een beetje zat te worden, sorry. Ik zeg mevrouw omdat wij een video deurbel hebben en heb zojuist kunnen zien dat het om haar gaat. Excuses voor het zeuren maar het is natuurlijk vervelend als zoiets gebeurd zonder toestemming. De tijd dat het briefje geschreven is had ook besteed kunnen worden aan het bij de buren afleveren (wat overigens ook nog eens het juiste adres was geweest haha).

Als het kan de mevrouw in kwestie wellicht netjes vragen of ze op wil letten via het pad van de voordeur te gaan (dit is namelijk echt niet omlopen), en misschien voortaan niet meer de pakketjes zonder toestemming ergens neer wilt zetten. Dat ze het nr. verkeerd leest kan gebeuren, dat overkomt de beste. Ik wil niet dat zij op haar kop krijgt of iets, dan zou ik mijzelf erg schuldig voelen, maar wellicht gewoon aardig aankaarten en hopelijk gebeurd het dan niet meer.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van

1 jaar geleden - Goedemiddag, Hartelijk dank voor uw bericht. Zo te horen gaat het hier helaas op meerdere vlakken mis, waarvoor mijn welgemeende excuses! Wij gaan graag na welke chauffeur dit was zodat er intern een melding gemaakt kan worden. Zou u kunnen bevestigen welke datum/tijdstip u de chauffeur op uw video deurbel zag? Eventueel kunnen wij hiermee achterhalen welk pakket voor nummer 4 het was. In afwachting van uw bericht. Met vriendelijke groet, Kayley DHL Parcel E-Care

Reactie van de melder van de klacht Yasmine_Deliana

1 jaar geleden - Goedemorgen, Klopt, dat gaat het inderdaad ook helaas. Het gaat om 12 september 2021, en ze belde om 14:45 aan. Pakketje was van Tom BV. Het pakketje heb ik inmiddels al bij de buren gebracht dus dat is verder geen probleem. Ik zag net wel met de camerabeelden terugkijken om de tijd te vinden dat ze dit keer niet via de oprit is gegaan (terwijl er uitgerekend toen geen auto stond hahah), maar ze doet het helaas wel regelmatig. Ook laatst met een heel zwaar en groot pakket terwijl er echt maar heel weinig ruimte is… en dat vind ik gewoon een beetje vervelend. En dus ook dat ze het zonder toestemming ergens anders zet. In ieder geval bedankt voor de fijne / snelle reactie! Hopelijk heeft deze informatie geholpen. Met vriendelijke groet, Yasmine.

DHL

Heeft op 15 september 2021 om 12:33 geantwoord

Goedemiddag,

Deze informatie heeft zeker geholpen! Hiermee heb ik kunnen achterhalen om welke zending het ging en op basis hiervan een klacht voor u kunnen doorzetten. Het is absoluut niet de bedoeling de zending zo achter te laten, helemaal niet als het niet eens voor u bedoeld is. Goed dat u dit meldt.

Betreffende het telkens over de oprit vlak langs de auto lopen, mocht dit nogmaals gebeuren en/of er ontstaat schade horen wij dit uiteraard graag van u.

In ieder geval mijn excuses voor het ongemak en dank voor uw bericht.

Kayley
DHL Parcel E-Care

Alle klachten die gemeld zijn door Yasmine_Deliana