Klacht: bezorging

op 21 april 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Verzending vindt plaats met melding volgende dag levering met tijdsblok.
zoals vermeld op track&trace. De volgende dag blijkt datum naar dag later verschoven met vermelding zelfde tijdsblok. Bij checken de dag daarop blijkt ineens een melding dat bezorgmoment niet kan worden aangegeven. Bij telefonische navraag kan men mij ook niets vertellen.
Dus al twee dagen vergeefs wachten. Als dat service is zal POSTnl snel failliet gaan.

Veel betere info via track&trace die aansluit bij de realiteit. De huidige informatie voegt niets toe en veroorzaakt alleen ergernis en kosten voor de ontvanger omdat die moet bellen etc. Dit is niet de eerste keer dat ik deze ervaring heb met POSTnl. Zal voortaan vragen om een andere transporteur.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

2 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw van Veen, In eerste plaats hartelijk dank voor uw bericht. Wat ik hieruit begrijp is dat u 12 april jl. een pakket verwachtte, maar dat deze (in tegenstrijd met de Track&Trace informatie) op de 14e nog niet was bezorgd. Ik kan mij voorstellen dat dit verwarrend was en dat u hier flink van baalt. Ik kijk graag met u mee hoe dit heeft kunnen gebeuren. Hiervoor ontvang ik van u graag de 3S-code van het pakket. Zou u ons deze kunnen sturen? In afwachting van uw antwoord verblijf ik. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht teus@vanveen.org

2 maanden geleden - Ontvang van u onderstaand bericht met een noreplay mail. Raar als je gevraagd wordt te reageren. Dus nu via site. Antwoord is : 3SMYPA715203557 1e bericht was volgende dag bezorgen, daarna werd de datum gewijzigd in een dag later en daarna werd bericht gewijzigd in we weten niet wanneer. Dan heeft T&T gaan zin. Dar gaat het om. Wel uw administratie op orde hebben is essentieel voor berichtgeving Reactie van PostNL Geachte heer/mevrouw van Veen, In eerste plaats hartelijk dank voor uw bericht. Wat ik hieruit begrijp is dat u 12 april jl. een pakket verwachtte, maar dat deze (in tegenstrijd met de Track&Trace informatie) op de 14e nog niet was bezorgd. Ik kan mij voorstellen dat dit verwarrend was en dat u hier flink van baalt. Ik kijk graag met u mee hoe dit heeft kunnen gebeuren. Hiervoor ontvang ik van u graag de 3S-code van het pakket. Zou u ons deze kunnen sturen? In afwachting van uw antwoord verblijf ik. Met vriendelijke groet, PostNL

Heeft op 21 april 2017 om 14:56 geantwoord

Geachte heer van Veen,

Hartelijk bedankt voor de aanvullende informatie. Ik heb de status bekijken ik zie dat het pakket inmiddels is afgeleverd. Ik kan me uiteraard voorstellen dat u een pakket zo snel mogelijk in huis wilt hebben. Onze doelstelling is ook altijd om het pakket de volgende werkdag af te leveren, maar soms kan het iets langer duren.

Ons systeem gaat er automatisch van uit dat het pakket de volgende dag zal worden aangeboden. Wanneer het pakket nog gesorteerd moet worden dan wordt het bezorgmoment automatisch aangepast. Dit is bij uw zending ook het geval geweest toen de bezorging op 13 april is uitgesteld. Bij toekomstige zendingen wil ik u adviseren om tevens de oranje statusbalk in de gaten te houden. Hier kunt u zien wanneer de chauffeur daadwerkelijk onderweg is met uw pakket.

Alle klachten die gemeld zijn door teus@vanveen.org