Klacht: Bezorging

op 13 juli 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Geachte heer, mevrouw,

Op 28 juni jongstleden heb ik contact gehad met de klantenservice van DHL parcel. Echter, daar ben ik totaal niet geholpen en verwees men mij door naar de afzender van het pakket. Ik ben van mening dat dit omslachtig is en wil dan ook DHL verdere stappen onderneemt en mijn pakket alsnog aan mij levert.

In deze kwestie gaat het om de volgende. Ik heb een bestelling geplaatst via asos.com. Bestelling is verzonden en vervolgens krijg ik bericht van DHL dat pakket tussen een bepaalde tijdstip zal worden bezorgd door bezorger. Echter, omdat ik op dat moment was ik op werk zodat ik niet heb kunnen aangeven dat de tijdstip mij niet schikt. Vervolgens krijg ik nogmaals bericht van DHL dat mijn pakket is bezorgd. Om 16:30 uur ben ik thuis, zodat ik verwacht daar een briefje aan te treffen dat het bij de buren is afgegeven. Echter, ik tref geen briefje aan. Ik neem direct contact op met de klantenservice en vraag waar mijn pakket is bezorgd. Wilco van de klantenservice geeft mij aan dat mijn pakket is bezorgd op de door mij opgegeven adres en dat ook als naam mijn naam is opgegeven en de ook is getekend voor bezorging. Dit kan nooit juist zijn, mijn handtekening is dan ook vervalst en mijn pakket is onrechtmatig weggenomen door, zeer waarschijnlijk, de bezorger. De klantenservice gevraagd of dat zij in contact kunnen komen met de bezorger over de bezorging was niet mogelijk.

Nu is het zo dat ik am betaald heb voor mijn pakket en dat er een termijn van 7 dagen is om artikelen te retourneren en mijn geld terug te krijgen. Naar alle waarschijnlijkheid zal ik die termijn overschrijden zodat ik niet meer in mijn recht sta. Uiteraard zal ik in dat geval de door mij gemaakte kosten verhalen op DHL. Daarnaast wil ik alsnog mijn bestelde goederen ontvangen, nu hier ook voor betaald is.

Ik hoor graag op korte termijn van u wat de vervolgprocedure zal zijn.

Als ik mijn bestelling heb ontvangen binnen 2 dagen.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 28 juli 2016 om 12:15 geantwoord

Beste heer/mevrouw,

Carola
namens het webcare team van DHL Parcel

Alle klachten die gemeld zijn door Elmiraharou