Klacht: Bezorgers plegen valsheid in geschrifte

op 31 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

De afgelopen week zijn er meerdere pakketjes “bezorgd” door PostNL.
De bezorging is vooral een administratieve handeling; de bezorger tekent voor ontvangst terwijl er geen pakketjes worden bezorgd.

Los van de vertraging die dit oplevert is dit valsheid in geschrifte.

Ik ben tevreden wanneer ik de gegevens krijg van de bezorger(s) zodat ik een aanklacht in kan dienen.

Ik heb er best vertrouwen in dat de pakketjes uiteindelijk gevonden worden, en zoals PostNL me graag duidelijk maakt is dat mijn probleem niet; de verzenders hebben afspraken met PostNL. Als de pakketjes niet worden teruggevonden zijn ze alsnog verplicht nieuwe pakketjes te versturen.

Mijn probleem zit hem in het feit dat de bezorgers ongestraft zware overtredingen begaan.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 weken geleden - Geachte heer Mousa, Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. U geeft aan dat er meerdere pakketten als ‘afgeleverd’ gemeld zijn, terwijl deze zendingen niet bezorgd zijn. Ik kan me voorstellen dat u hier erg ontevreden over bent. Graag geef ik u een toelichting. Ik begrijp dat u graag de gegevens van de bezorgers wilt ontvangen. Dit soort interne gegevens heb ik echter niet tot mijn beschikking en kan ik niet met u delen. Ik zou graag de status van de zendingen voor u willen controleren om wellicht te kunnen achterhalen wat er aan de hand is. Om uw melding in behandeling te kunnen nemen ontvang ik graag de volgende gegevens van u: - Wat zijn de track&trace codes van de betreffende pakketten? Zodra ik deze informatie heb ontvangen zal ik uw bericht verder behandelen en kan ik u informeren over de afhandeling van uw melding. Ik zie uw reactie graag tegemoet, Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht sam@mousa.nl

3 weken geleden - Hoi PostNL, Wellicht is het netjes om jullie reacties te ondertekenen met een naam. Immers wordt het bericht verstuurd door een persoon, in naam van PostNL. Ik ben er inmiddels achter dat het niet de bezorger betreft die valsheid in geschrifte pleegt, maar de BasicFit sportschool om de hoek. De bezorger is slechts schuldig aan het niet kunnen lezen van adressen. De status van mijn verzendingen hoeft u niet te controleren, ik weet immers wat deze is. Bedankt voor het totale gebrek aan service. Niet alleen hebben jullie postbezorgers in dienst die geen adressen kunnen controleren, ook is jullie klantenservice totaal nutteloos. Ik kan zelf de status van mijn pakketje opvragen in jullie systeem en zodra de realiteit afwijkt van wat er in het systeem staat word ik verwezen naar de verzender. Daar heb ik als ontvanger dus niets aan. Een voordeel, door deze ervaring weet ik in ieder geval dat ik voor een andere bezorgdienst moet kiezen wanneer ik de keuze heb! Gr, Sam PS. Je mag de klacht sluiten aangezien jullie dus niet aan het simpele verzoek kunnen voldoen wat betreft informatie over de bezorger; merk op dat deze bezorger een ZZPer is en dus zouden jullie prima een KVK nummer kunnen delen zonder privacyregels te overtreden.

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 31 juli 2017 om 14:28 geantwoord

Geachte heer Mousa,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Jammer dat u de gevraagde barcodes niet heeft doorgegeven. Nu kan ik ik deze kwestie niets voor u betekenen. Ik heb op uw verzoek deze melding bij deze afgesloten.

Heeft op 31 juli 2017 om 14:44 geantwoord

PostNL weigert het probleem op te lossen, in plaats daarvan zoeken ze naar oplossingen voor de symptomen (het zoekraken van pakketten).

Alle klachten die gemeld zijn door sam@mousa.nl