Klacht: Bezorgers komen niet via mijn normale voordeur!

op 15 mei 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag is het voor de tweede keer gebeurd dat de bezorger van DHL niet via de voorkant komt, maar mijn poort gebruikt om een pakket af te leveren. De vorige keer is het over de schutting heen gegooidgebracht en deze keer deed de bezorger gewoon maar de poort open zonder een woord te zeggen. Heel vervelend!

Doordat de bezorger vandaag de poort gewoon open deed, is mijn hond ontsnapt! Ik heb nog naar hem geschreeuwd dat de deur dicht gedaan moest worden. Helaas gebeurde dit niet, waardoor ik uiteindelijk mijn best heb moeten doen om mijn hond uiteindelijk weer binnen te kunnen krijgen!

Ik heb nog bij de bezorger aangegeven dat we gewoon een voordeur hebben waarbij er normaal aangebeld kan worden. Hier gaf hij geen reactie op en zei alleen ‘Hier is een pakket voor u’.

Ik vind het een schending van mijn privacy dat de bezorger gewoon via mijn poort naar binnen is gelopen. Daarnaast vind ik het niet de bedoeling dat mijn hond dus ontsnapt omdat ik een pakketje ontvang van DHL! Wij hebben een drukke parkeerplaats achter waardoor er ook zomaar wat had kunnen gebeuren met de hond!

Graag wil ik dat de bezorgers voortaan gewoon via de voordeur kunnen komen. Deze heeft namelijk gewoon een bel en is er voor gemaakt. Ik vind het een beetje een schendig op mijn privacy dat er ook zomaar naar binnen wordt gelopen.
Daarnaast was een excuus vandaag van de bezorger wel zo fijn geweest!

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 15 mei 2020 om 11:52 geantwoord

Goedemorgen,

Bedankt voor uw melding. De bezorger had inderdaad netjes excuses moeten maken hiervoor. U krijgt van mij alsnog excuses voor het zo afleveren van het pakket. Gelukkig dat er geen ongelukken zijn gebeurd!

Ik zet uw klacht door naar de CityHub manager en laat dit met de bezorger bespreken. Bezorger dient inderdaad netjes bij de voordeur aan te bellen en niet door de poort te gaan.

Wendy
DHL Parcel Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door n.ijkelenstam