Klacht: Bezorgers drukken pakketten achterover

op 14 augustus 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Wij verzenden veel pakketten, brievenbuspakjes en frankeer post. Het percentage frankeerpost dat simpelweg nooit de bestemming bereikt ligt rond de 10%. Dat betekend dat van de kleine producten die wij verzenden maarliefst 1 op de 10 gewoon nooit aan komt. Als je hier een klacht over in wilt dienen zal je eerst moeten bellen (45 cent per gesprek) en mag je vervolgens een enorm formulier in vullen. De brievenbuspakketjes zijn ook een volkomen wassen neus. Als een klant meldt niets te hebben ontvangen kan je niets bewijzen. De “aankomst” via track en trace van het pakje is namelijk geautomatiseerd en zegt dus helemaal niks. De postbode hoeft niet te bevestigen dat het pakje door de brievenbus is gegaan. Goedkoop is de service echter allerminst.

PostNL was ooit een betrouwbaar post bedrijf. Voor ons betekent het dat we op zoek moeten naar alternatieven. Ik ben dit helemaal zat.

Als men post gewoon bezorgt op het adres waar het voor bestemt is.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte heer Rutten, Hartelijk dank voor uw melding op deze website. Ik vind het erg spijtig te vernemen dat u niet tevreden bent over de kwaliteit van onze dienstverlening. U geeft aan dat ongeveer tien procent van door u verzonden poststukken nooit aankomt. Allereerst mijn excuses hiervoor. Naast de telefonische klantenservice à 45 cent per gesprek hebben we ook gratis kanalen om uw klacht kenbaar te kunnen maken. U kunt bijvoorbeeld contact opnemen via het contactformulier, chat, Facebook of Twitter. Graag verneem ik van u recente voorbeelden van poststukken die niet zijn aangekomen, zodat ik hiervan een melding kan maken om de kwaliteit van de bezorging te verbeteren. Hiervoor ontvang ik graag van u de verzenddatum of –data en het volledige adres van de geadresseerde(n). Indien het gaat om een brievenbuspakje met track&trace verneem ik graag van u de barcode van de zending. In afwachting van uw reactie, Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte heer Rutten, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig. We hebben u daarom een reactie gestuurd met verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Heeft op 16 augustus 2016 om 14:44 geantwoord

Geachte heer Rutten,

Recent hebben wij u een herinnering gestuurd over het aandragen van aanvullende informatie. Helaas hebben wij deze informatie nog altijd niet van u mogen ontvangen. Wij beschouwen uw vraag daarom als afgehandeld en uw melding als afgesloten.

Alle klachten die gemeld zijn door prmr80