Klacht: Bezorgers bellen

op 06 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Volgens de klantenservice van PostNL kan er geen contact worden opgenomen met de bezorgers. Het lijkt me toch dat je met een trackingnummer van je pakketje kan uitvinden in welke bus/bij welke bezorger dit pakketje is en die bezorger lijkt me ook een geregistreerd telefoonnummer te hebben. Ik snap dus niet waarom, als er verzocht word dat een bezorger word gebeld tijdens zijn dienst, dat dat dan onmogelijk is. De klantenservice zei dat dat niet kan omdat er door heel Nederland bezorgers rijden, wat ik begrijp, maar je weet toch met je trackingnummer waar je pakketje zich bevind? Dat hele track-en-trace zou anders ook onmogelijk zijn toch?

Ik ben tevreden wanneer er de optie is om contact op te nemen met de bezorger, of ik het nou zelf moet doen of iemand van de klantenservice, zolang het maar een optie is en ik niet alleen een klacht kan indienen tegenover de bezorger want dat wil ik niet, ik wil weten waarom de bezorger zogenaamd langs is geweest als dat niet zo is.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw Collard, Hartelijk dank voor uw bericht. Uit uw bericht begrijp ik dat de bezorger langs is geweest, terwijl dit volgens u niet zo is. Het spijt me om dit te horen. Het klopt dat wij vanuit de klantenservice niet in direct contact staan met de bezorgers en zodoende geen contact met hen op kunnen nemen tijdens de route. Door een klacht in te dienen wordt dit doorgestuurd naar de leidinggevende van de betreffende bezorger, zodat dergelijke situaties met hem/haar besproken kunnen worden en de kans verkleind kan worden dat dit opnieuw voorkomt. Mocht u daarom toch een klacht in willen dienen, stuur dan gerust de 3S-code van het betreffende pakket mee. Kunt u daarnaast aangeven of uw bel goed werkt en of u een gemist briefje van de bezorger heeft ontvangen? Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw Collard, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende informatie van u nodig. We hebben u daarom een e-mail gestuurd maar hebben tot op heden nog geen reactie van u ontvangen. Om u zo goed mogelijk verder te kunnen helpen ontvangen we graag de gevraagde informatie van u. Met vriendelijke groet, PostNL

Heeft op 11 september 2017 om 15:31 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Collard,

Heeft op 20 september 2017 om 17:12 geantwoord

PostNL,

Ik heb het niet over de bezorger, maar over het feit dat er wel een \"track&trace\" optie is om je pakketje te volgen, die met een bezorger meegaat, maar de bezorger zelf niet gecontact kan worden wanneer nodig. Ten eerste heeft een bezorger zo'n apparaatje dus je weet sowieso waar hij op dat moment is geweest, ten tweede weet je vast wel wat voor route de bezorger rijdt, omdat er gegevens zijn over welke pakketten hij mee heeft en ten derde heeft de bezorger ook gewoon een telefoon, plus zijn gegevens lijken me bekend bij het bedrijf waar hij werkt? Allemaal logische punten, en toch kan er geen contact opgenomen met deze persoon die pakketjes met enorm veel waarde rond rijdt. Als er een ongeluk gebeurt kan er toch ook gebeld worden?

Ik hoor graag weer van jullie.

Alle klachten die gemeld zijn door cedrine