Klacht: Bezorger weer niet geweest

op 29 juli 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Gister (28/7) krijg ik bericht dat de bezorger er in de middag zou zijn, vervolgens wordt dit naar de avond verschoven. Aangezien ik daarvoor thuis moet blijven heb ik mijn afspraak verzet naar de dag daarna. Thuis zitten wachten om uiteindelijk bericht te krijgen dat de bezorger mij gemist heeft terwijl hij niet eens langs is geweest. Nu moet ik mijn pakket op een locatie afhalen wat totaal niet in de buurt ligt of hopen dat hij vandaag wel komt. Dan denk je ik bel de servicelijn wel, eerste wat je hoort is dat het je €1 kost, om daarna te horen dat ze dicht zijn. Vandaag het probleem proberen op te lossen in de chat maar daar kon ik ook niet geholpen worden.

Ik ben dit soort praktijken een beetje zat en verwacht zeker een vergoeding hiervoor. Eerst een zending verpesten en dan ook nog eens de klant laten betalen, waardeloze handel.

Gewenste Oplossing:

Ik verwacht een vergoeding voor het bellen. Op de website staan geen openingstijden bij de servicelijn.

Daarnaast verwacht ik ook een logische verklaring waarom de bezorger vaker beweert heeft dat hij er is geweest terwijl dit niet zo was.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 29 juli 2020 om 12:18 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

wat vervelend dat u gisterenavond geen bezorger aan de deur heeft gehad. Mijn excuses ik vrees dat de bezorger heeft gemaakt met het afleveren. Wij gaan het pakket vanmiddag alsnog bij u aanbieden.

Een bezorging kan een keer een fout maken met het afleveren, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit vaker voorkomt. Ik verzoek u in zo'n geval altijd melding bij ons te doen, zodat wij dit in de gaten kunnen houden.

Helaas kan ik u geen vergoeding aanbieden voor de gemaakte telefoonkosten. Ik heb intern wel de vraag gestuurd of de openingstijden expliciet gemeld kunnen worden of de contactpagina. Telefonisch (en via chat) zijn wij van 08:00 tot 19:00 te bereiken (ma t/m vrijdag) en op zaterdag van 09:00 tot 14:00.

Als een pakket niet tijdig binnen is op de CityHub, bijvoorbeeld door achterstand op het sorteercentrum, dan proberen wij het pakket alsnog op dezelfde dag te bezorgen en deze mee te laten gaan in een latere ronde. Dat was bij deze zending helaas het geval.

Met vriendelijke groet,

Wendy
DHL Parcel Webcare

Heeft op 29 juli 2020 om 12:33 geantwoord

Ik vind het een beetje jammer dat als jullie probleem mijn probleem gaat worden er vanuit DHL geen oplossing geboden kan worden. Er wordt mij op de chat verzocht om weer te gaan bellen, dus weer kosten gaan maken?? Om dan vervolgens die ook weer te gaan claimen, zo blijven we aan de gang.

En klachten indienen over jullie bezorger heeft dus niet geholpen aangezien ik dit al eerder heb gedaan en het nu weer gebeurt. Ik zie hem door heel de wijk rijden, maar zodra bij ons langskomen schijnt een probleem te wezen. Ik woon in een complex met ongeveer 70 buren, daar had hij hem ook af kunnen geven maar meneer had volgens mij gewoon geen zin om zijn route af te rijden.

Ik verwacht passende oplossing voor de kosten die ik hiervoor gemaakt heb.

Alle klachten die gemeld zijn door Emad123