Klacht: Bezorger te vroeg

Ahaan op 09 april 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

In mail staat dat bezorgt wordt tussen 13.00 en 15.30. Ik was vandaag 12.50 aanwezig. Krijg ik om 12.57 mail dat ze mij gemist hebben en dat bezorging opnieuw wordt gedaan na het weekend. Had pakketje die dag nodig!
Klantenservice gebeld en uitgelegd. Antwoord: Maar meneer, het is ook een verwachte aankomsttijd.

Update:
de tweede bezorging ging niet veel beter. De bezorger was zelfs een (1) uur te vroeg! Gelukkig was er iemand thuis zodat ik alsnog het pakket heb gekregen….
Ergo, ik moet dus kennelijk de hele dag thuis blijven, ondanks de indicatie van bezorgtijd Wat is het nut van die indicatie dan

Dat pakketje alsnog bezorgt wordt, en niet pas paar dagen later. Dan heeft het niet zo veel zin meer.
Misschien nog een tweede keer proberen, op dezelfde dag

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 09 april 2018 om 09:41 geantwoord

Geachte heer, mevrouw de Haan,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze pagina. Ik vind het spijtig om te vernemen dat de bezorger buiten het aangegeven tijdvak bij u langs is geweest. Voor het ervaren ongemak wil ik u graag mijn excuses aanbieden. Graag reageer ik op uw bericht.

Het klopt dat het tijdvak een indicatie is, deze is gebaseerd op eerdere leveringen op uw adres. De bezorger doet zijn of haar best om het pakket binnen dit tijdvak bij u te bezorgen, maar door omstandigheden komt het voor dat de bezorger vroeger of later is dan aangegeven. U kunt dan denken aan omstandigheden als wijzigingen in de route, de hoeveelheid te bezorgen pakketten of drukte in het verkeer. Indien het daadwerkelijk aflevermoment elke keer erg afwijkt van de indicatie, dan zal deze na verloop van tijd automatisch aangepast worden zodat dit weer beter overeenkomt.

Ik hoop u hiermee eerst voldoende geïnformeerd te hebben.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze klantenservice: http:www.postnl.nlklantenservice.

Alle klachten die gemeld zijn door