Klacht: Bezorger schrijft verkeerde huisnummer van de buren.

op 12 augustus 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Beste DHL

Het is al de zoveelste keer dat de bezorger het verkeerde huisnummer van de buren opschrijft waar die het pakketje achterlaat als ik niet thuis ben geweest.

Dit maal is mijn vader van alle keren bij elkaar zo boos erom geworden dat we bijna ruzie hadden met de buren terwijl hun er niks aan kunnen doen dat de bezorgers zo dom zijn om het juiste nummer te noteren waar die het afgeeft.

Ik schaam me dood tegenover mijn buren maar ik kan de frustratie van mijn vader ook begrijpen want het duurt soms dagen tot een week voordat we er achter komen waar het pakketje wel precies is geleverd.

Zelf durf ik nu niks meer te bestellen door jullie en kijk voor dat ik een bestelling plaats of er een optie is bij een afhaalpunt ik hoop dat dat wel goed kan gaan.

Het pakketje zou gisteren tussen 11 en 15 worden bezorgd en tussen die tijd is mijn vader thuis gebleven. Rond 17:15 is het pakketje afgeleverd bij de buren op nummer 22 en niet op nummer 22A wat een hele andere deur is. Dat weet ik omdat mijn vader de bezorger op de deur hoorde bonzen maar omdat hij slecht ter been is niet snel genoeg de deur kon openen en dus gelijk ging aanbellen bij het huisnummer die op het blaadje stond en er niet werd geopend omdat diegene natuurlijk niet thuis was. Het merkwaardige is dat er in mijn mail stond dat het pakketje 20:10 is afgeleverd wat absoluut niet kan want toen was ik zelf ook thuis en het blaadje dat die bij de buren was lag er dus om 17;15. De bezorger kan ook nog geen eens tijd lezen en stuurd dus een verkeerde tijdstip ook heel raar.

Ik had hier al veel eerder klachten over moeten indienen.

Hopelijk nemen jullie mensen in dienst die wel huinummers kunnen lezen want het is echt vervelend en zo kunnen dus echt ruzies tussen buren ontstaan.

Neem mensen aan die huisnummers kunnen lezen. En als jullie beloven dat een pakketje tussen 11/15 er is zorg dan dat die er is ipv meer dan 2 uur later.
Mensen hebben ook hun banen en verantwoordelijkheden.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 12 augustus 2017 om 12:56 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Uiteraard is het de bedoeling dat wanneer de bezorger uw zending bij de buren levert het juiste huisnummer wordt doorgegeven. Volgens mijn gegevens is uw laatste zending bij uw buren op nummer 22a geleverd. U geeft aan dat dit niet correct is, dit betreuren wij dan ook ten zeerste en hier heb ik uiteraard direct melding van gemaakt. Uiteraard kunt u er altijd voor kiezen uw pakket bij een afhaalpunt te laten leveren of tijdens het bestelproces aan te geven dat het niet bij buren geleverd mag worden. Dit zou zeker niet nodig moeten zijn want uiteraard dient u ervan op aan te kunnen dat het juiste nummer is doorgegeven. Heb gelijk naar uw geschiedenis gekeken hier zie ik geen eerdere zendingen die via DHL Parcel niet juist zijn gegaan. Uiteraard mocht het onverhoopt nogmaals voorkomen meldt het ons direct.

U geeft aan dat de chauffeur de zending niet binnen het afgesproken tijdvak heeft aangeboden. De tijdvakken die opgegeven worden zijn indicatief en hier kunnen we dan ook geen garanties op bieden. Uiteraard streven we er altijd naar om zendingen zoveel mogelijk binnen de gewenste tijdvakken aan te bieden. Helaas kan het soms door drukte voorkomen dat we van deze tijdvakken af moeten wijken. Het spijt me dat u hierdoor langer op uw pakket heeft moeten wachten.

Miranda
DHL Parcel Webcare