Klacht: Bezorger rijdt mij gewoon voorbij. Niks aan te doen volgens PostNL

op 06 september 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Volgens de app van PostNL zou ik vandaag (30-8-2016) tussen 17:00 en 19:00 een pakket in ontvangst kunnen nemen. Tot mijn grote verbazing zie ik deze bij mij in de straat stoppen, bezorgen bij een paar huizen verderop en weer wegrijden. Gezien PostNL de laatste tijd wel vaker nieuwe bezorgers mijn kant op heeft gestuurd heb ik netjes gewacht om te kijken of deze nog terug zou keren. Na drie kwartier wachten besloot ik contact te zoeken met de chatlijn van PostNL, waar me gezegd werd dat er vandaag niets meer bij mij geleverd ging worden. Dat was niet meer mogelijk. Persoonlijk vind ik dat kul, gezien de bezorger in kwestie nog geen uur geleden voorbij is gekomen. Helaas trek je als ontvanger aan het kortste eind.

Een beetje meedenken was wel wenselijk geweest. Als de bezorger uren geleden langs was geweest had ik gesnapt dat deze niet meer in de buurt was. Nu vind ik dat enigszins discutabel. Simpelweg zeggen dat het niet meer kan vind ik een makkelijke uitweg. Ik heb betaald voor een bepaalde bezorgtijd, een die bevestigd is via de app. Als de bezorger dan \\\'vergeet\\\' bij mij langs te komen vind ik niet dat afspraken nageleefd zijn. Van zijn fout moet niet mijn probleem worden gemaakt.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 06 september 2016 om 13:23 geantwoord

Geachte heer Meurs,

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat, nadat u de bezorger zag vertrekken uit uw straat, deze niet opnieuw kon langskomen om uw pakket te bezorgen. Mijn excuses voor het ongemak!

Ik kan me goed voorstellen dat het ontzettend vervelend voor u moet zijn geweest dat er geen eerste bezorgpoging heeft plaatsgevonden. Het is voor onze klantenservice medewerkers echter niet mogelijk om contact op te nemen met de bezorgers. Om deze reden was het dan ook niet mogelijk om er voor te zorgen dat de bezorger alsnog langskwam. Ik bied u hiervoor mijn oprechte excuses aan!

Alle klachten die gemeld zijn door Daarzitjedan..