Klacht: Bezorger planning verzaakt

op 12 mei 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn pakket zou 7 mei eindelijk binnenkomen (het was al eens eerder misgegaan, waardoor ik al 1,5 maand wacht), maar de bezorger had me ‘gemist’ zonder ook maar de moeite te nemen om aan te bellen. Vervolgens stond er in de track trace-link dat ‘de ontvanger is gesloten vanwege vakantie.’ Heel knap, want ik werk thuis en we mogen door corona niet eens op vakantie. Daarbij: hoe zou hij dat dan moeten weten?!

Hoe dan ook, ik heb contact gehad met DHL via de webchat en mij werd beloofd dat ze de volgende dag tussen 11.00 en 15.00 uur nogmaals zouden langskomen. Dit gebeurde uiteraard niet.

Opnieuw heb ik contact opgenomen met DHL, dit keer via Facebook én (een betaald!) telefoonnummer. De call-medewerker stuurde me door naar weer een ander telefoonnummer, dat ik direct daarna heb gebeld. Die mevrouw vertelde me dat mijn pakket waarschijnlijk in één of ander magazijn lag waar mijn pakket moeilijk weer uitgehaald kon worden, maar ze ging haar best doen. Via Facebook werd mij echter verteld dat mijn pakket maandag de 11e zou komen. Twee heel verschillende verhalen, dus.

Dit weekend veranderde de track en trace-link: vandaag tussen 08.00 en 18.00 uur zou de bezorger komen. Om taferelen met kapotte deurbellen en dergelijke te vermijden, heb ik mijn telefoonnummer een aantal dagen geleden al op de deur gehangen. Ik ben vanmorgen niet gebeld en er is niet aangebeld, maar toch staat er nu in de tt: ‘GEWEIGERD: NIET BESTELD OF GESLOTEN I.V.M. CORONAVIRUS’

Ik heb weer contact gehad met DHL en geloof het of niet: het pakket gaat nu automatisch retour. Het is inmiddels in de webshop ook niet meer te verkrijgen, dus lang verhaal kort: ik wacht al sinds 27 maart op een tafel die als het aan DHL en hun bezorger ligt nooit op mijn balkon zal staan.

Gewenste Oplossing:

Wanneer ze die retourmelding stopzetten en mijn pakket eindelijk afleveren bij mijn huisadres in plaats van constant naar hetzelfde, dichte pakketpunt te rijden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 12 mei 2020 om 11:41 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,
Bedankt voor uw bericht. Begrijpelijk dat u baalt van de situatie zeg. Erg jammer dat het zo is gelopen. Mijn oprechte excuses hiervoor. Nu begrijp ik ook dat u daar niet zo veel aan heeft. Ik zou u graag de oplossing bieden nu die u graag wilt zien. Tot mijn spijt is het echter niet mogelijk om het pakket alsnog om te laten keren richting u. Ik adviseer u dit te melden bij Lidl. In dit geval lijkt er een hoop mis gegaan te zijn en is het ook het beste dat zij een onderzoek bij ons op laten starten, zodat wij dit verder kunnen onderzoeken en dit in de toekomst kunnen helpen voorkomen. Wellicht kunnen zij dan een nieuwe zending naar u versturen en het uiteraard verder met ons oppakken.
Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Nikki
Webcare DHL Parcel Nederland

Heeft op 12 mei 2020 om 11:45 geantwoord

Ik heb uiteraard ook meerdere keren contact gehad met Lidl. Dat verandert niets aan het feit dat ik direct bij jullie heb aangegeven dat de bezorger niet bij mijn huisadres is geweest en naar een pakketpunt is gereden. Dit tot drie keer toe! Of jullie hebben dit niet in een notitie verwerkt voor de bezorger of jullie bezorger kan niet lezen. Hoe dan ook, ik heb er alles aan gedaan om het pakket te laten bezorgen en jullie hebben hier toch echt iets verkeerd opgepakt. En nu is het te laat, tsja, misschien had daar eerder over nagedacht moeten worden!

Alle klachten die gemeld zijn door lisannevdbunt