Klacht: Bezorger parkeert waar het niet mag

op 27 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Allereerst valt me op dat ik nergens op de website van PostNl zelf een mogelijkheid vind om te klagen over het gedrag van de bezorgers. Dat is mijn eigenlijke klacht: de bezorgers parkeren stelselmatig op de stoep, terwijl 2 meter verderop het verbodsbord hiertegen staat: ze moeten het weten. Omdat ze daar staan om voor 200 adressen te bezorgen staan ze er vaak langer dan 30 minuten. Alle andere bezorgdiensten parkeren hier niet: aan de andere kant van de straat is gewoon een klein pleintje waar het prima kan. Het gedrag van de bezorgers van Postnl komt daarom asociaal en illegaal over.

Als de bezorgers parkeren waar iedereen parkeert: op het plein aan de andere kant van de straat.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

2 maanden geleden - Geachte heer Sonneveld, Hartelijk dank voor uw melding omtrent het parkeergedrag van onze chauffeurs. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat er stelselmatig op de stoep wordt geparkeerd terwijl dit niet mag. Mijn excuses hiervoor. Graag reageer ik op uw bericht. Om uw melding in behandeling te kunnen nemen ontvang ik graag nog onderstaande informatie van u: - Wat is het kenteken van de betreffende bus? - Op welke datum heeft deze situatie zich voor het laatst voorgedaan? - Heeft u wellicht nog een track&trace code van een onlangs afgeleverd pakket waarbij de bezorger op deze manier heeft geparkeerd? Zodra ik deze informatie heb ontvangen kan ik uw klacht doorgeven en kan ik u informeren over de verdere afhandeling. Ik zie uw reactie graag tegemoet, Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Storen aan bezorger van PostNL

2 maanden geleden - Het kenteken van de bus is VX 627 D, maar ik weet niet zeker of dat elke keer zo is. Het gebeurt vrijwel elke dag, zoals vermeld: de datum is niet relevant. Ook een track en trace code kan ik niet leveren, omdat de bus voor onze deur (illegaal) parkeert terwijl de bezorger pakketjes bezorgt op tig heel andere adresssen. Ik heb deze klacht overigens diverse keren doorgegeven en er wordt telkens niets of even iets mee gedaan. Het is vooral opvallend dat andere bezorgdiensten (en daarvan zijn er vele) zich wel netjes aan de regels houden en dichtbij parkeren waar dat wel kan.

Heeft op 27 september 2017 om 13:52 geantwoord

Geachte heer Sonneveld,

Dank u wel voor de aanvullende informatie.

Ik heb een klacht voor u aangemaakt. De bezorger zal hierop worden aangesproken en daarna zal het niet weer voorkomen.

Heeft op 02 oktober 2017 om 16:33 geantwoord

Het spijt me zeer, maar momenteel staat de bezorger weer op dezelfde plek, waar dat niet mag etc. Zelfde kenteken. 16:37 maandag 2 oktober. 'Daarna zal het niet meer voorkomen' klopt dus niet.

Alle klachten die gemeld zijn door Storen aan bezorger van PostNL