Klacht: bezorger nooit op tijd, zelfs pas laat in de avond of een dag later!!!

op 13 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Sinds verhuizing een nieuwe bezorger. 4 x online bestellingen geplaatst. Alle 4 de zendingen te laat bezorgd door dezelfde bezorger. Alle zendingen zouden tussen 13:30-16:00 of 16:30 uur worden bezorgd. Drie zendingen kwamen pas om 20:20, 20:30 en 21:00 uur. Vierde zending zou gisteren wederom tussen 13:30-16:30 uur komen, om 20:30 e-mail gekregen met melding dat het niet is gelukt en pas vandaag wordt bezorgd. Vandaag komt de bezorger tussen 14:00-17:00 uur. Hier gaan wij niet op wachten, we verwachten wederom pas eind van de avond het pakketje. Dit is erg vervelend, soms namen we vrij om thuis te kunnen zijn. We hebben de indruk dat de bezorger ons als laatste op de route zet, wanneer het hem uitkomt. Hem erop aangesproken, kregen we te horen dat het gewoon erg druk is. Begrijpelijk als dit 1 of 2 keer gebeurd in een lange periode, maar dit is nu 4 keer in 3 weken tijd. PostNL vandaag gebeld. Klacht proberen in te dienen, medewerkster gaf aan dat er een interne afdeling is die de bezorgtijden altijd registreert en hier zelf achteraan gaat. Ik wilde zelf een klacht indienen, dit kon niet. Ik moest deze dan na aandringen online op hun website doorgeven. Pas na wat Google-werk kwam ik zelf op deze site terecht. Klacht tweeledig: bezorging en de service van PostNL.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden wanneer mijn zendingen op tijd worden bezorgd, zodat ik weet waar ik op kan rekenen en niet voor niets thuis zit te wachten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 18 december 2017 om 12:54 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw Elo,

Bedankt voor uw bericht. Ik vind het erg spijtig om te horen dat het pakket later komt dan dat u verwacht. Ik reageer graag op uw bericht.

Ik begrijp dat u het niet eens bent met de tijd waarop de pakketten die u heeft besteld bezorgd worden. Echter is het aangegeven tijdvak een indicatie. Om deze reden kan het moment van bezorging afwijken van het tijdvak. De bezorger heeft geen invloed op weersomstandigheden, extra drukte op de route en eventuele verkeershinder.

Ik zie dat het pakket met de 3S-code: 3STWIZ4641322 op 29-11 om 13:44 bij u is bezorgd en vanwege het feit dat de bezorger correct heeft gehandeld is het indienen van een klacht is niet mogelijk.

Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

PostNL

Heeft op 20 december 2017 om 10:55 geantwoord

Deze klacht betrof 3 eerdere bezorgingen die laat in de avond zijn bezorgd, terwijl het tijdspad in de middag lag. De laatste bezorging had mij nog niet bereikt ten tijde van het indienen van de klacht. Overigens stelt u dat het pakketje om 13:44 is aangekomen. U maakt de indruk dat u zich niet realiseert dat het een dag te laat bezorgd werd. Hoewel het de eerste bezorging was die in de middag kwam, binnen het tijdspad zoals online bij de t&niet werd aangegeven, was het 24 uur te laat. Deze bezorger was voor ons nieuw en deze bezorgde wel \"op tijd\". De andere bezorger is na deze klacht wederom voor 2 bezorgingen laat in de avond gekomen. Toeval leert dat wij hem op 1 van de bezorgdata tegenkwamen in de Albert Heijn! Terwijl hij op dat moment in het tijdspad zat voor de bezorging van ons pakker. Vervolgens kwam hij pas rond 20:45 uur bezorgen. Kortom, de klacht betreft de bezorger die het naar onze mening niet zo nauw neemt met de tijden. Wij willen dan ook verzoeken een nieuwe bezorger toe te wijzen aan onze straat/wijk, we hebben het idee dat dit het probleem zal verhelpen.

De redenen die u aanvoert waardoor de bezorger zich niet goed kan houden aan de tijdvakken, kunnen niet altijd opgaan. Dat het weleens gebeurd zal iedereen begrijpen. Maar juist omdat wij dit vierde pakketje wel binnen het aangegeven tijdvak ontvingen (weliswaar een dag later) van een andere onbekende bezorger, kan het kennelijk wel op tijd in dezelfde drukke periode. Het tijdvak is zoals u terecht zegt een indicatie, echter accepteren wij geen bezorgingen ruim 4 uur later en eenmaal zelfs 24 uur later.

Kortom, wij zijn het niet eens met is reactie. Wij willen alsnog een oplossing en in onze optiek is dat het vervangen van de huidige vaste bezorger.

Alle klachten die gemeld zijn door Lelo88