Klacht: Bezorger nooit gekomen en klantenservice geeft malafide verklaring

op 10 februari 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op woensdag 7 Februari 2018 zou mijn pakketje bezorgd moeten worden via DHL en bleef vervolgens 2 dagen in Transit. Vandaag Vrijdag 9 Februari 2018 zou de bezorger langskomen tussen 09.00u en 15.00u hier heb ik de hele dag voor vrijgenomen. Ik heb toen niks vernomen van de bezorger. Rond een uur of 18.00u verscheen er op mijn Track & Trace dat de bezorger teruggegaan is naar het sorteercentrum. De bezorger is nooit verschenen dus nam het initiatief om de klantenservice van DHL te bellen. Al gauw kreeg ik een dame aan de telefoon met een hele attitude die wel kon verklaren wat er gebeurt was. Het bleek te gaan om mijn adres wat zogenaamd door de verzender verkeerd was opgegeven. Hier is niets van waar want op de website van DHL zelf en in de Track & Trace incl. de bevestigingen van de verzender van mijn pakketje stond alles correct aangegeven. Naar mijn idee was de bezorger laks om het pakketje te bezorgen i.v.m. de grootte en de weersomstandigheden (regende natte sneeuw). Ik heb ook screenshots gemaakt van hetgeen er op de Track & Trace stond aangegeven waaruit blijkt dat zowel de bezorger als de klantenservice van DHL gewoonweg een slechte dienst leveren.

Ik ben pas tevreden als ik mijn pakketje z.s.m. in handen heb aangezien het uit het buitenland komt en nu in Transit zit. Mijn contantgegevens zijn correct en er kan gewoon geleverd worden.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 10 februari 2018 om 13:04 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Natuurlijk is dit erg vervelend.
Zie bij uw adres dat u op nummer 15 toevoeging 34 woont. Echter is er door de afzender doorgegeven dat het nummer 1534 moet zijn (dit ziet u ook in de track en trace). Omdat dit nummer niet bestaat en daarom niet bezorgd kan worden is uw pakket nu retour afzender.

Judith
DHL Parcel Webcare

Heeft op 10 februari 2018 om 13:10 geantwoord

Als jullie dat zo goed weten, is het toch belachelijk dat het via zo een weg weer terug moet om vervolgens dan weer via jullie aangeboden en bezorgd te worden. Heel slecht bedrijf dat is gewoon een vorm van klanten duperen. Ben benieuwd of het de bij de volgende levering op tijd wordt bezorgd.

Alle klachten die gemeld zijn door J.Momo