Klacht: Bezorger niet langs geweest

op 01 december 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Terwijl ik thuis op mijn pakketje aan het wachten was kreeg ik doodleuk een mail dat de bezorger voor een dichte deur stond en daardoor mijn pakket een dag later op te halen is bij een servicepunt. Er is niemand bij mijn huis geweest en nu heb ik betaald voor verzendkosten en kan ik alsnog zelf mijn pakketje gaan halen..

I.v.m. de tijd moet ik nu zelf het pakketje gaan halen en wil ik mijn verzendkosten terug zien.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 01 december 2018 om 13:19 geantwoord

Beste heer Jacobs,

Bedankt voor uw bericht.

Ik vind het bijzonder vervelend om te vernemen dat onze bezorger de melding “niet thuis” heeft gegeven, terwijl er wel degelijk iemand aanwezig was. Dit is uiteraard beslist niet onze bedoeling. Mijn excuses met het ongemak. Wij zullen dit met de bezorger in kwestie bespreken, om na te gaan wat er verkeerd is gegaan en om herhaling in de toekomst te voorkomen.

Wij kunnen en mogen u de verzendkosten helaas niet terugbetalen. Deze heeft u namelijk niet aan ons betaald, dus restitutie door ons aan u is rechtens niet mogelijk. Uw verzoek tot restitutie van de verzendkosten kunt u alleen richten tot de partij aan wie u de verzendkosten heeft betaald, namelijk de verzender van uw pakket.

Heeft u nog vragen? Neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice. De contactgegevens vindt u op dhlparcel.nl onder het kopje Support.

Harald
Webcare DHL Parcel