Klacht: Bezorger liegt!

op 26 september 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vanochtend een mail ontvangen van DHL dat er tussen 0.900 en 13.00 uur een pakket bezorgd zou worden op mijn adres. Let wel er staat verwacht bezorgmoment dus enige flexibiliteit is nodig. Wat dan wel weer vreemd overkomt is dat ik die mail van DHL om 10:17 uur ontvang.

Gezien het feit dat ik eerder deze week reeds een slechte ervaring had met DHL (nog steeds niet opgelost) ben ik maar aan de deur gaan staan voor het geval dat ze wederom beweren dat ik niet thuis ben.

Getuigen genoeg in de buurt die vroegen wat of ik aan de deur deed… antwoord; ik wacht op DHL

Toen het inmiddels 12:55 uur was stond er ineens een rode stip op de melding van DHL, deze gaf aan dat het pakket was aangeboden maar dat de ontvanger niet thuis was… ergo; ik word voor leugenaar uitgemaakt… toch.

Na deze week al vele mails inzake het andere akkefietje richting DHL klantenservice te hebben gestuurd nu maar eens gebeld… net op tijd want 14.00 uur sluiten ze op zaterdag.

Aardige behulpzame jonge man aan de telefoon die uiteindelijk wist te vertellen dat hij de handterminal van de chauffeur op 10 meter van mijn adres had gezien??? Zal wel een kleine afwijking in zitten denk. Maar ik heb wel een DHL busje zien rijden tien ik voor de deur stond… in de verte…

Uiteindelijk kan ik dus maandag thuisblijven om het pakket het ontvangen!!!

Ik ben absoluut zeker van mijn zaak en wens niet door DHL in de maling te worden genomen.

Ik lees op internet genoeg van dit soort meldingen en iedereen krijgt nul op request… hoe kan dit????

Het zou heel anders zijn als er openheid van zaken zou zijn van de kant van DHL… twee keer in de week op hetzelfde adres… dat is absoluut een wanprestatie waar DHL zich voor moet schamen!

Geen briefje in de bus, kan ook niet want ik stond daar en dan had ik het briefje van de zogenaamde bezorger wel aangepakt… of liever direct mijn pakketje…

DHL, jullie verhaal rammelt aan alle kanten!

Natuurlijk schermt DHL alles af en is er niemand van het management zo heldhaftig zelf aan de telefoon te komen…

Gewenste Oplossing:

Wanneer DHL haar excuses aanbied en de desbetreffende chauffeur mij in mijn gezicht laat vertellen dat ik lieg!

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 maand geleden - Goedendag meneer van Hugten, Bedankt voor het melden van uw serieuze klacht. Naar aanleiding van uw bericht heb ik deze zending voor u nagekeken. Volgens onze gegevens is deze onterechte melding op zaterdag nog hersteld en heeft u het pakket alsnog ontvangen, klopt dat? Met vriendelijke groet, Thijs Webcare afdeling DHL Parcel

Reactie van de melder van de klacht fantesmik

1 maand geleden - Thijs, Dank voor je reactie. Het klopt inderdaad dat ik het pakket op zaterdag j.l. iets voor 16.00 uur heb mogen ontvangen. Ik heb hier reeds over gecorrespondeerd met de klantenservice. Deze vertelde mij dat het systeem mij om onbekende redenen "niet thuis" had gemeld. Blijkt dus niet strak te lopen? Dus nu ben ik van goede hoop en vertrouwen dat jullie mijn andere zending vanuit Duitsland die volgens jullie systeem bij mij is aangekomen ook daadwerkelijk laten aankomen. Ik heb vanochtend wederom contact gehad met de leverancier in Duitsland en die had het heugelijke bericht voor mij dat het onderzoek wel 2-3 weken kon gaan duren??? Schandalig gewoon als het DHL systeem in Nederland vertelt dat het is aangekomen... dan kennen jullie de zending toch of praat ik nu in "NASA" taal. Ik ben absoluut nog steeds niet te spreken over de afhandeling, hierover schijnt DHL anders te denken wat hun goed recht is. Ik blijf maar vertrouwen dat het eens voor elkaar gaat komen. Als laatste zou ik DHL willen verzoeken hun bezorgen uit te dossen met DHL kleding en/of kenmerken. De heer die zaterdag bij mij asn de deur verscheen was als zodanig niet in jullie organisatie te passen. Auto heb ik ook nergens gezien... had wel een handterminal bij zich maar daar hoefde ik niet op te tekenen. Vreemd overigens dat ik dit bij de verdwenen zending dan wel gedaan zou hebben? Met vriendelijke groet, Mike van Hugten

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 26 september 2017 om 13:40 geantwoord

Geboden Oplossing:

Dag meneer Van Hugten,

Bedankt voor uw reactie.

Vervelend om te vernemen dat u zo ontevreden bent over de afhandeling van uw klacht. Ik zal in ieder geval intern een melding maken van uw feedback hierover.

Hopelijk is er snel duidelijkheid omtrent het onderzoek naar uw pakket zodat u deze alsnog in ontvangst kunt nemen.

Met vriendelijke groet,
Janneke
Webcare afdeling DHL Parcel

Heeft op 26 september 2017 om 15:09 geantwoord

Beste Janneke,

Voorlopig heb ik te horen gekregen dat het nog 2-3 weken gaat duren voordat ik wat hoor over de andere zending die is misgelopen. Hopen heb ik niets aan, DHL heeft dat pakket ergens laten zoekraken en daar zal ik dus niet blij van worden, al helemaal niet als ik daar zo vreselijk lang op moet wachten. Ik zou het interne onderzoek maar wat versnellen want ik kom heel veel soortgelijke zaken tegen op internet. Veelal wordt het dan het probleem van de verzender en dat vond ik ronduit schandalig!

Met vriendelijke groet,
Mike van Hugten

Alle klachten die gemeld zijn door fantesmik