Klacht: Bezorger laat geen bericht achter

op 11 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik verwacht twee zendingen uit China. Na 5 weken wachten maar contact opgenomen met PostNL, aangezien ik geen idee had waar ik anders heen moest met mijn vraag.

Nu blijkt dat beide zendingen drie weken geleden aangeboden zijn op mijn adres. Hier heb ik geen enkel bericht van gekregen. Geen briefje in de brievenbus o.i.d.Uiteindelijk zijn beide zendingen naar POSTBUS 99054 2500 NA ‘S-GRAVENHAGE gegaan. Als PostNL mij op de hoogte had gesteld had ik mijn pakketjes natuurlijk afgehaald op het postkantoor.

Nu krijg via de PostNL helpdesk te horen dat er geen mogelijkheid meer is dat ik mijn pakketten kan opvragen. Dit moet de afzender doen. En dan moeten de pakketten eerst terug naar China, om vervolgens weer naar Nederland gestuurd te worden. Terwijl gewoon mijn adres gegevens op het pakket staan. Wat een moeilijk gedoe!

Gewenste Oplossing:

Als PostNL hun fout hersteld en mijn pakketten verstuurd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 11 augustus 2017 om 14:59 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Heck,

Bedankt voor uw bericht. Het spijt mij te horen dat uw pakketten retour zijn gestuurd. Ik begrijp dat dit erg vervelend voor u is.

U had inderdaad briefjes moeten ontvangen waarmee u op de hoogte werd gesteld dat deze pakketten op het postkantoor waren bezorgd. Omdat dit niet is gebeurd, wil ik graag een klacht voor u indienen. Wilt u mij daarvoor nog de trackingnummers sturen van deze pakketten? Dan zorg ik dat dit niet nog een keer kan gebeuren.

Het retour sturen kunnen wij niet ongedaan maken, dus om deze pakketten alsnog in handen te krijgen kunt u het beste contact opnemen met de afzender.

Ik zie uw antwoord graag tegemoet,

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 11 augustus 2017 om 16:56 geantwoord

Beste PostNL,

Eigenlijk is de geboden oplossing, totaal geen oplossing!
Een klacht indienen lost mijn probleem niet op! Ik ben vast niet de eerste persoon die dit probleem heeft. Er had al lang een oplossing voor bedacht kunnen worden.

Nu kan ik alsnog jullie fout gaan oplossen! Hopelijk kan de verkoper mij verder helpen. Het is nu ook een principe kwestie geworden. Constant (met alle respect) help desk medewerkers aan de telefoon, telkens met hetzelfde riedeltje. Ben er een beetje klaar mee!

Oftewel; Mijn pakketten zijn nog gewoon in Nederland. Mijn adres staat er goed op! Jullie maken een fout en ik kan het oplossen. Stuur gewoon mijn pakketten naar mij toe! Er is vast wel iemand die mij kan helpen binnen jullie organisatie! Dat is de enige oplossing welke ik kan bedenken.

Gr. Mike

Alle klachten die gemeld zijn door heckmrg