Klacht: Bezorger laat geen bericht achter, voor de zoveelste keer, pakket retour afzender.

Michel5101 op 27 december 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Onze pakketbezorger laat geen afhaalbericht achter op mijn bezorgadres, waardoor ik niet weet waar mijn pakketje is en wanneer het alsnog bezorgt wordt,..met als resultaat dat het pakketje na een aantal dagen retour gaat naar de afzender (buitenland). De Track en trace info op de website van webwinkel is niet altijd up to date, waardoor het lijkt dat sommige pakketjes nog in het buitenland zijn, ..terwijl deze toch al (dagen)in Nederland zijn. Ik laat mijn pakketje bewust op een adres bezorgen, waarvan ik weet dat daar altijd iemand thuis is. De pakketbezorger rijdt dit adres gewoon voorbij, laat dus geen afhaalbericht achter, maar lever dit direct bij een PostNL afhaaladres af, waardoor de pakketbezorger betaald wordt voor zijn diensten. Dit is helaas niet de eerste keer en zal ook niet de laatste keer zijn. Omdat ik regelmatig pakketjes verwacht uit het buitenland, die vaak niet bezorgd worden door PostNL, ook vandaag weer de zoveelste klacht bij PostNL ingediend. Ik heb het idee dat PostNL mijn klacht niet serieus neemt, omdat dit probleem zich keer op keer herhaalt.
Ik heb begrip voor de drukte i.v.m de feestdagen, maar dit slaat helemaal nergens op. Nu kan ik zelf achter mijn geld aan (geld terug), of dat mijn pakketje alsnog (2e keer) opgestuurd wordt. Dan heb ik het nog niet over pakketjes die geopend worden door de pakketbezorger, omdat de verpakking niet door de brievenbus kan. Zonder verpakking past het artikel wel door de brievenbus, of mijn pakketje ligt (uren lang) ergens in de voortuin van mijn woning, waar een ieder zomaar bij kan. Hoe bewijs ik dat dit pakketje, dat in mijn voortuin lag, niet door mij is aangetroffen, maar vermoedelijk gestolen is uit mijn tuin. Hoe zou de pakketbezorger het vinden als dit alles hemhaar zelf zou overkomen?

Dat de pakketbezorger het pakketje gewoon op het gewenste bezorgadres bezorgt, zo niet .. dan wel op dit adres een bericht achterlaat, waardoor hijzij mij laat weten waar ik mijn pakketje zelf kan afhalen.
Klachtafhandeling: Laat een leidinggevende eens contact opnemen met de mensen die geen pakketje hebben ontvangen, voor de zoveelste keer, in plaats zich te verschuilen achter een callcenter die alle shit over zich heen krijgt van boze mensen. Deze callcenter mensen kunnen er niets aan doen, de leidinggevende van de pakketbezorger wel, maar die neemt alle klachten schijnbaar maar voor lief. Spreek de bezorger aan op zijnhaar gedrag en breng de klant hier schriftelijk van op de hoogte. Koninklijke PostNL zorg dat de klant weer Koning is.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 27 december 2019 om 14:43 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over een zending. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Wat naar dat het zo verlopen is. Ik begrijp dat u hier vragen over heeft. Ik heb even voor u gekeken maar moet helaas concluderen dat de zending niet aan uw adres gekoppeld is. Deze is aan een ander adres gekoppeld. Dit is dan ook de reden dat u geen briefje hier over ontvangen heeft. Ik wil u adviseren de afzender hier van op de hoogte te stellen. PostNL is in dit geval niet in gebreken gebleven.

PostNL Klantenservice

Michel5101

Heeft op 27 december 2019 om 16:45 geantwoord

Beste,
Gezien het summiere en belachelijke antwoord dat gegeven wordt in de tweede alinea, als oplossing voor mijn klacht, begrijp ik nu waarom er niet serieus met mijn klacht wordt omgegaan. Dit geldt ook voor een groot deel van alle andere serieuze klachten die de afgelopen tijd door anderen gedaan zijn, zoals ik kan lezen.

Er wordt door de klantenservice niets gezegd over een oplossing voor mijn klacht(en), zoals de pakketjes die geopend worden door de pakketbezorger, omdat de verpakking anders niet door de brievenbus kan, of mijn pakketje ligt (uren lang) ergens in de voortuin van mijn woning, waar een ieder zomaar bij kan, of dat er geen \"afwezigheidsbericht\" op het afleveradres wordt achtergelaten door de pakketbezorger, waarop vermeld staat dat hij of zij is langs geweest, niemand thuis heeft aangetroffen en dat mijn pakketje is afgegeven op een afhaal locatie van PostNL.

Of dat ik mijn pakketje nu op mijn eigen thuisadres laat bezorgen of bij een ander, omdat ik die dag niet thuis ben, moet geen verschil uitmaken als het gaat om het gedrag van de pakketbezorger. In geval er niemand thuis is, hoort de pakketbezorger een VOLLEDIG INGEVULD \"afwezigheidbriefje\" achter te laten.

Ik vind het triest gesteld met dit soort mensen die op de klantenservice van PostNL werken, natuurlijk begrijp ik dat IK geen afwezigheid briefje krijg, op mijn eigen thuisadres, als ik een ander (aflever) adres opgeef... Pff.

Mocht dit het antwoord en de oplossing zijn op de vele klachten die gedaan worden, dan is de kans groot dat ik een volgende keer, bij een waardevol pakket dat ik niet in ontvangst mag nemen, juridische informatie zal inwinnen om PostNL op deze manier in gebreken te stellen.

Ik hoop dat iemand anders van de klantenservice deze klacht alsnog serieus wil beantwoorden.

Alle klachten die gemeld zijn door Michel5101