Klacht: Bezorger komt niet opdagen en levert bij afhaalpunt

op 22 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Goedendag,

Vandaag zou ik tussen 8:15 – 10:45 een pakket ontvangen. Hiervoor heb ik een paar uur vrij gemaakt, waarmee ik 105 euro zou mislopen als zzp’er. Aangezien mijn pakketje spoed heeft, heb ik hier zelf voor gekozen.
Zoals verwacht kwam de bezorger niet op tijd, dus ik bleef nog maar even wachten, in de hoop dat de bezorger elke moment zou komen opdagen.
Terwijl de tijd voorbij tikt begin ik toch geirriteerd te raken en wou contact opnemen met PostNL om te zien hoe het ervoor stond. En toen kreeg ik om 12:51, ruim 2 uur later, ineens een email dat het pakket vanaf 15:00 afgehaald kan worden bij een afhaal punt met het bericht: “Zending gaat op verzoek van ontvanger naar afhaallocatie”. Ik heb de postbode de hele dag nog niet gezien, ik zit met mijn werkkleding letterlijk naast de deur te wachten tot deze postbezorger komt opdagen, zodat ik gauw weer aan het werk kan.
Contact opgenomen via de helpdesk chat, maar die konden alles alleen maar bevestigen en wouden de schuld aan de verzender geven. Maar de verzender heeft het pakket duidelijk onder rembours afgegeven aan PostNL, dus de fout ligt in het sorteercentrum van PostNL.
Als dit meteen was geconstateerd en het pakket was meteen naar het afhaalpunt gebracht, dan had ik na mijn werk het pakket kunnen afhalen.
Dus lang verhaal kort:
– PostNL maakt een sorteerfout
– Ik krijg bericht dat ik ’s morgens een pakket krijg.
– Ruim 2 uur na de “bezorgtijd” krijg ik een bericht dat op mijn verzoek het pakket op een afhaalpunt ligt, na 15:00.
– Ik loop als zzp’er een dag werk mis, kost mij 350,- euro.

Ondertussen is het nu 13:48 en heeft het geen nut meer om naar mijn werk te gaan. Wederom een mislukte bezorgplanning van PostNL die mijn dag verpest heeft. Bravo.
Ik heb dit soort dingen al vaker meegemaakt met PostNL, elke keer heb ik maar niet geklaagd omdat het ook maar mensen zijn, en een foutje kan gebeuren. Maar nu ben ik het echt spuugzat, vooral als het mij zoveel geld kost en bovenal dat “ik” zogenaamd heb gezegd dat het pakket naar de afhaal locatie moet.

Ik heb via postnl.nl geprobeerd een klacht in te dienen, maar daar werd ik overal heen gestuurd en kwam nergens een klachten formulier tegen. Dan maar op deze manier.

Betreft tracking nummer: 3STTTC000192616

Minstens 2/3 van mijn werkdag gecompenseerd. Hetgeen dat ik ben misgelopen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Benny Eerkens

3 maanden geleden - Net om 16:00 en 17:00 bij het afhaalpunt geweest. Zoals verwacht, geen pakketje. Als ik inlog bij PostNL zie ik dit: Afgifte Sorteercentrum Zending gaat op verzoek van ontvanger naar afhaallocatie Bezorgmoment Vandaag 22 februari Vanaf 15:00 uur Omschrijving PI0413239 --------------------------------- Pakket is nu (17:33) blijkbaar nog steeds en alweer bij het sorteer centrum. Bij het afhaalpunt geven ze aan dat dit eigenlijk heel normaal is hier. Te gek voor woorden...

Reactie van de melder van de klacht Benny Eerkens

3 maanden geleden - Om 20:04 weer contact gehad met het afhaalpunt. Nog steeds geen pakketje. Gaat goed zo. En dit allemaal precies bij het pakketje die grote spoed heeft.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 22 februari 2018 om 22:24 geantwoord

Geachte heer Eerkens,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat u een pakket verwacht en dat u deze graag zou spoedig mogelijk zou willen ontvangen. Ik vind het spijtig om te horen dat het pakket later is dan u had verwacht. Ik kan me voorstellen dat de situate erg frustrerend is voor u. Echter kan PostNL niet aansprakelijk worden gesteld voor nevenschade.

Pakketten die onder rembours worden verzonden gaan inderdaad direct naar afhaallocatie. Dat het pakket eerst met een bezorger mee is gegaan, is een foutje geweest op het sorteercentrum. Hier kan ik jammer genoeg geen klacht over registreren. Soms kan het gebeuren dat pakketten vertraging oplopen. Pakketten mogen er maximaal vijf werkdagen over doen om bezorgd te worden.

Ik verwacht dat u het pakket morgen kunt afhalen bij de afhaallocatie. Hoe laat het daar precies zal zijn, kan ik u helaas niet vertellen. Dit zal afhangen van hoe de route van de bezorger er morgen uitziet.

Mocht u pakketten met spoed nodig hebben, dan raad ik u aan om in het vervolg gebruik te maken van de spoedservice. Bij de spoedservice weet u zeker dat u het pakket de volgende werkdag ontvangt.

Mijn excuses voor alle ongemak. Hopelijk heeft u het pakket spoedig in handen.

Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nu of in de toekomst nog vragen of klachten hebben over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

Alle klachten die gemeld zijn door Benny Eerkens