Klacht: Bezorger komt niet langs

op 16 juli 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

De hele dag thuis, lopen wachten op een pakketje. In de ochtend al een tijdsvenster van 13.00-15.00. Tegen het middaguur werd dit al 17.15-19.15. Maar goed, zou die dag toch niet weg gaan. (zaterdag 6 juli)

Verschillende busjes zien rijden terwijl ik thuis was.
Mijn vriendin nog lopen plagen, toen ik de vuilniszak weg ben gaan gooien door aan te bellen en ‘pakketje’ te roepen. De bel deed het dus wel degelijk!

Wat denk je: Rond 19.00 veranderd de status naar ‘helaas, wij hebben u gemist’. Vervolgens mag ik het pakket zelf op gaan halen, 2 dagen later op de maandag.

Ronduit schandalig. Geen eens een briefje in de bus. De bezorger deed niet eens de moeite om te doen alsof hij langs geweest is. PostNL zo kinderachtig om telefonisch niet meer bereikbaar te zijn. Verplicht via Facebook (geen reactie op gekregen uiteindelijk) en Twitter maar contact gezocht. De eerste reactie kwam dik 45 minuten later. Daarna hoop je dat er iemand bezig blijft met je. maar de volgende reactie kwam bijna een uur (!!!) later.

Het enige wat er dan gebeurt is een officiële klacht indienen. Waar je geen terugkoppeling van krijgt. Er is geen check waarop je kan vertrouwen dat ze daadwerkelijk een klacht indienen. Je moet ze maar geloven op hun mooie oranje logo.

De klantenservice is meer een klachtenservice. ‘Drop hier je klacht, en fijne dag’

Ben benieuwd of men hier wel serieus genomen wordt, en er geen CTRLC , CTRLV oplossing wordt geboden.

Gewenste Oplossing:

Een klantenservice die kan bellen naar de bezorger, om gelijk verhaal te halen. Die mij kan doorverbinden met de bezorger desnoods. Iemand die de klacht serieus neemt en mij terugkoppeling kan geven over wat er gebeurd. Iemand die mij kan vertellen wat de reactie van de bezorger geweest is, na deze aantijgingen. Iemand die serieus probeert de situatie op te lossen i.p.v. de klacht op een berg te gooien van klachten en zijn ogen te sluiten omdat de arbeidsmarkt krap is, en je simpel geen betere medewerkers kan vinden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte heer, mevrouw,Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat de bezorger niet langs is geweest, terwijl Track Trace aangeeft dat hij u gemist zou hebben. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding verder in behandeling te kunnen nemen en een klacht te kunnen melden. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:- Wat is de Track en Trace-code van het pakket?Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nlMet vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Qliono

1 jaar geleden - De track en tracé code iswas 3STKUL591734108

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 16 juli 2019 om 08:15 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heermevrouw,

Dank u wel voor uw reactie met het gevraagde gegeven.

Met de track en trace code heb ik een klacht voor u doorgezet naar depot. Hier zal de leidinggevende van de bezorger dit met hem bespreken. Dit zal intern worden opgepakt en daarom zult u hier verder geen bericht over ontvangen.

Het is voor ons niet mogelijk om in contact te komen met de bezorger of u in contact te laten komen met de bezorger. Als we voor elke zending contact met de bezorger zouden moeten opnemen dan lopen we veel vertraging. Dan worden meer pakketten niet of later bezorgd.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,
PostNL Klantenservice

Heeft op 16 juli 2019 om 20:03 geantwoord

Hoe is die een andere \"oplossing\" dan die de de klantenservice levert. Totaal niet ingelezen in het verhaal. Laat deze bezorger excuses maken, niet iemand die er niets aan kan doen.

Overigens zijn er vergelijkbare verhaal op Twitter als mijn klacht, waar er wordt verteld dat jullie \" gaat kijken wat we kunnen doen \".

Ik krijg geen terugkoppeling en moet maar geloven dat het goed komt. Als dit volgende keer gebeurt, wat dan...weer een klacht indienen? Weer dezelfde \"oplossing\"?

Alle klachten die gemeld zijn door Qliono