Klacht: Bezorger ‘gemist’ terwijl ik thuis was

op 26 juni 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik had voor zondag vaderdagkadootjes besteld op internet. Te zien was dat donderdag het pakket al bij DHL was, maar dat dit zaterdag bezorgd zou worden tussen 9.00-13.00
Ik ben thuis gebleven en letterlijk op de bank gaan zitten om de bezorger aan te kunnen zien komen. Om 12.30 check ik de status, deze is tot mijn verbazing: bezorger gemist.
Dus ik bellen, met natuurlijk een betaald nummer en starttarief (belachelijk: dit noemt DHL klantenservice). De medewerker kan mij melden dan de bezorger zelfs niet eens bij mij in de buurt is geweest. Hij heeft het pakket elders afgemeld
Het ligt in depot en een herbezorging voor maandag is niet mogelijk.
Ik vraag of ik mijn telefoonkosten en de kosten die ik extra maak (vervangend kado) kan verhalen. De medewerker wist van niks. Een manager spreken is geen mogelijkheid. Ik vind dit een niet opgeloste zaak, de medewerker echter wel.
Inmiddels het pakket op maandag goed en wel ontvangen (we moesten het wel zelf uit de auto pakken want het was te zwaar voor mevrouw)

Kosten ik heb moeten maken: vervangende cadeaus & belkosten.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 26 juni 2017 om 15:36 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Wat ontzettend spijtig dat u op het pakket zit te wachten en dat de bezorger niet is langs geweest. Dit is natuurlijk niet de bedoeling ik heb hier dan ook direct melding van gemaakt. De zending is de volgende dag alsnog bij u aangeboden.

Excuses voor het ongemak.

Miranda
DHL Parcel Webcare

Heeft op 26 juni 2017 om 17:08 geantwoord

De zending is niet de volgende dag alsnog aangeboden, want dat is zondag en dan werken jullie ook niet.

Alle klachten die gemeld zijn door Vaderdag