Klacht: Bezorger doet zijn werk niet

op 09 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op Zaterdag 30-09-2017 een order geregeld met Coolblue, deze wordt de volgende dag op Zondag geleverd.
Op Zondag was ik de hele dag thuis, om ongeveer 16:00 krijg ik bericht dat de bezorger mij heeft gemist, er is echter nooit aangebeld en ik heb ook geen briefje in de bus. De bezorger lijkt dus nooit langs geweest te zijn en de gemiste bezorging te hebben verzonnen.
Die avond betaal ik de kosten voor avondlevering de volgende dag (vandaag), omdat ik overdag niet thuis ben (vandaar de keuze om op zondag te leveren). Nu kijk ik net wanneer ik uit mijn werk kom naar de track&trace en er staat dat het pakket geretourneerd is naar Coolblue in Tilburg. Dit is niet volgens de afspraak en ik heb geen flauw idee hoe dit ineens gekomen is.
Inmiddels heb ik met Coolblue geregeld dat het pakket opnieuw verzonden wordt. Hopelijk kan PostNL zich nu wel aan afspraken houden.

Barcode: 3SCBLZ0690886
Adres: Antonio Vivaldistraat 7E46
1083HP Amsterdam

Gewenste Oplossing:

Deze bezorger moet nodig aangesproken worden op de manier waarop hij zijn werkzaamheden verricht. Dit is niet de eerste keer dat een pakket zonder langs te zijn geweest wordt aangemerkt als "niet thuis".

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 09 oktober 2017 om 10:51 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Klusman,

Uit uw bericht begrijp ik dat de bezorger op zondag 1 oktober niet bij u langs is geweest. Nadat u had aangegeven dat het pakket 's avonds bezorgd mocht worden, is het pakket retour naar de afzender gestuurd. Het spijt me om dit te horen. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik heb gekeken bij de door u geregistreerde klachten en gezien dat u in de tussentijd contact op heeft genomen via een ander internetkanaal om uw klacht door te geven. Inmiddels is deze klacht met de verantwoordelijke medewerker besproken. Dit is intern opgepakt en u ontvangt hier zoals besproken geen automatische terugkoppeling op.

Als u €1,95 aan PostNL heeft betaald voor de avondbezorging, is het wel zo netjes dat u dit geld terug onvangt. Het is via klacht.nl niet mogelijk om een privébericht te sturen en om die reden vraag ik u niet om uw IBAN. Als u de kosten voor avondbezorging terug wilt vragen, kunt u contact opnemen via een ander kanaal.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door rklusman