Klacht: Bezorger binnen enkele seconden weg! Volgende dag pakket niet traceerbaar.

op 13 september 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Dinsdag 6 september kon ik mijn pakket verwachten. Ik was de hele dag gewoon thuis, had mij ook ziek gemeld van werk. Eenmaal aangebeld loop ik naar de deur en vraag twee keer wie daar is. Druk de deur open en loop gauw naar beneden want wat ik vaak meemaak is dat bezorgers de neiging hebben om al snel weg te gaan. Ja hoor, eenmaal beneden bezorger nergens te bekennen. Gluurt in de brievenbus zit er een briefje in. Dit alles heeft niet eens een minuut geduurd. Koerier/ Chauffeur/ Bezorger nam ook niet even de moeite om mijn naam of huisnummer te vermelden op het papiertje. Had hij dat wel gedaan had ik hem nog getroffen. Heb nog om me heen gekeken en andere postbezorgers naar meneer DHL gevraagd, maar het mocht niet baten. 2x Naar DHL gebeld, met de vraag of ze meneer in kwestie niet gewoon terug kunnen sturen, dat kon niet en zijn ronde had hij al
afgemeld. De volgende dag tussen11:00 en 15:00. Tweede leverpoging. Had inmiddels een klacht tegen deze actie van chauffeur ingedient. Omstreeks 10:45 een melding bezorging verhinderd. Gebeld met het bedrijf ( de zender). Helaas telefonisch niet beschikbaar ivm vakantie. DHL gebeld kost mij weer 1 eu voor het gesprek, ja mijn pakket is niet traceerbaar, pakket niet te vinden en mag toch echt de zender benaderen, via mail of wat dan ook. Dan kunnen zij er weer werk van maken.

Als ik mijn verzendkosten en belkosten terug krijg, mijn pakket zo snel mogelijk krijg. En deze chauffeur een dikke tik op de vingers krijgt. Desnoods een schorsing. Dit is niet normaal!

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 13 september 2016 om 12:51 geantwoord

Beste Chayden,

Begrijpelijk dat u van deze situatie niet gecharmeerd bent! Dit is een opstapeling van problemen en bovendien heeft u het pakket nog steeds niet ontvangen, logisch dat u hierdoor gefrustreerd raakt. Zo te zien is er inmiddels vanuit de afzender een onderzoek opgestart om uw pakket boven water te krijgen, het resultaat hiervan is dat uw pakket vandaag is terug gevonden. Het pakket zal dan ook zo spoedig mogelijk bij u afgeleverd worden. Ook de afzender zal hiervan op de hoogte worden gesteld.

Hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendeljike groet,

Tom