Klacht: Bezorger belt niet aan

op 28 mei 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Gisteren, 26 mei 2021, heb ik bij Mediamarkt een online een bestelling gedaan (60639336). Bezorging zou vandaag zijn via Post.nl, tussen 12:15 en 14:15.

Ik ben de hele ochtend thuis geweest, maar om ca. 13:30 vond ik een briefje in de brievenbus. Bestelling niet gelukt. Hoezo? Heeft de bezorger niet aangebeld? Dit is de eerste reden dat ik boos ben.

Vervolgens ging ik naar het afhaalpunt hier in de buurt, Koster Vivant. Daar kreeg ik te horen dat het pakje pas morgen wordt bezorgd. Hoezo? De bestelauto is vandaag langs geweest. Dat is de tweede reden dat ik boos ben.

Een klacht indienen bij Post.nl is onmogelijk. Ik wordt gedwongen om te praten met een chatbot die wil dat ik al mijn gegevens nog een keer invul. Ik heb mijn track code ingegeven en verdere gegevens moeten bekend zijn. Uiteindelijk volgt een aanbod om met iemand te spreken. Ja, graag! Maar er volgen weer alleen domme vragen.

Ik ben driedubbel boos over deze gang van zaken. Aangezien het niet lukt om dat duidelijk te maken aan Post.nl heb ik een klacht ingediend bij Mediamarkt. Na enig zoeken lukte dat. En nu klaag ik via Klacht.nl over deze absurde, onpersoonlijke en beledigende gang van zaken.

Ik heb geen klacht over Mediamarkt, maar mijn volgende bestelling gaat via Bol, Coolblue of een andere webwinkel. Ik hoop dat die een andere bezorgdienst gebruiken.

Gewenste Oplossing:

Ik zal tevreden zijn als Postnl sorry zegt en zich openstelt voor klachten via telefoon en email.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 28 mei 2021 om 08:40 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Lust,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Ik kan mij voorstellen dat u hier ontevreden over bent.

Ik heb uw melding doorgezet naar de leidinggevende van de bezorger zodat dit besproken wordt om herhaling te voorkomen. Over de uitkomst van dit gesprek ontvangt u geen terugkoppeling.

Daarnaast heb ik uw ervaringen omtrent het benaderen van de klantenservice
doorgegeven bij de daarvoor bestemde afdelingen van PostNL. Ik wil u
dan ook mijn excuses aanbieden voor de gang van zaken.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heeft u in de toekomst nog vragen? Dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Consumenten

Alle klachten die gemeld zijn door CatoMinor