Klacht: Bezorger

op 22 september 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Sinds ik ben verhuisd naar Almere heb ik uiteraard een andere bezorger als mijn pakketjes met DHL worden bezorgd. Nu wacht ik al een paar weken op een pakketje (vertraging kwam door afzender, niet DHL) en ik zag het al gebeuren dat ik na bezorging geërgerd de deur zou sluiten. Het zit zo.

In de denk ik vier of vijf keer dat deze mevrouw bij mij aan kwam bellen werd ik niet gegroet en stond ze gewoon aan de telefoon te praten met weet ik veel wie in een taal die ik niet zo gauw herken. Elke keer. Dan is er nog de keer dat ik een uur na de bezorging van mijn pakketje met de bus langsreed en haar lekker – NOG STEEDS/WEER – aan de telefoon een pakketje zag bezorgen. Op dit punt wist ik nog niet eens of ze überhaupt wel Nederlands of Engels sprak.

Als ze dit vandaag weer zou doen was ik van plan om er wat van te zeggen. In plaats daarvan belt ze aan, groet ze me mooi in het Nederlands: “hallo, pakketje! Zal ik het in de lift zetten?”

Ik woon op twee hoog en ze kwam altijd gewoon met de lift naar boven. Ik dacht er niks achter en verwachtte mevrouw aan de telefoon voor de deur.

Ik wacht in de deuropening, lift komt eraan en niemand komt eruit. Dus ik ga kijken en is dat pakketje gewoon in de lift gezet en dat was het dan.

Ik vind dit niet netjes. Als er iemand anders de lift in was gestapt en dacht “oh leuk, cadeautje” was ik waarschijnlijk 80 keer zo nijdig als ik al bij voorbaat g irriteerd was door haar manieren, or lack thereof.

Ik hoop dat deze mevrouw wordt aangesproken en gewaarschuwd, en dat als ik haar weer zie zij niet met oordopjes aan het praten is tegen wie het weet. Want als het een noodgeval was, kwam ze niet in de tussentijd even op eigen tempo naar boven.

Het zou ideaal zijn als er ook een excuus wordt aangeboden voor het feit dat mijn bestelling unattended werd achtergelaten in de hoop dat deze mij rechtstreeks zou bereiken.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 22 september 2017 om 18:25 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door ElineTjenn