Klacht: Bezorgen op een ander adres dan dat van de geadresseerde

op 27 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 21 juli jl. zou tussen 12.00 en 14.00 een een pakket worden bezorgd. Ik was thuis tussen 11.30 en 16.30 uur en trof daarna een bericht van PostNL aan dat ik niet thuis was. Het pakket was bezorgd bij de ‘buren’, die wel een etage lager en in een andere vleugel wonen. Die dag ben ik 6 keer aan de deur geweest, de laatste keer nog om 10 uur ’s avonds, maar er wordt niet open gedaan. Vandaag, de 22e: hetzelfde verhaal – geen reacties op dat adres. Wat moet ik daarmee? Ik ken die mensen niet en ze reageren niet op briefjes op de deur.

PostNL moet ophouden met pakjes bezorgen bij anderen dan de geadresseerde. Het zijn hun eigendommen niet, waar ze vrijelijk over kunnen beschikken. Het dumpen van onder hun hoede gestelde artikelen bij anderen is geen service, maar gemakzucht.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 27 juli 2017 om 11:27 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Bruininkweerd,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt me om te vernemen dat u niet tevreden bent over de pakketbezorging. Ik hoop dat u uw pakket inmiddels heeft kunnen afhalen bij uw buren.

Of een pakket mag worden aangeboden bij buren is afhankelijk van het soort pakket en of er een melding “alleen huisadres” op het pakket vermeld staat. U kunt bij eventuele toekomstige afzenders vragen of ze het zodanig willen versturen dat het niet bij buren mag worden aangeboden. We bezorgen een pakket in opdracht van de afzender en die kiest bij ons voor een bepaald product en bezorgwijze. Sommige ontvangers vinden het juist wel heel prettig wanneer pakketten bij buren worden afgegeven.

Heeft op 27 juli 2017 om 11:53 geantwoord

Het pakket is niet bij de buren afgeleverd, maar op een mij onbekend adres drie etages lager; daar was ik zo kwaad over. Doordat die mensen pas de volgende dag tegen de middag bereikbaar waren, heb ik 7 x met de lift naar beneden gemoeten gaan en heeft die bewoner uiteindelijk het pakket zelf maar bij mij afgeleverd. Inmiddels heeft echter telefonisch contact plaatsgevonden met de afdeling klachten, dat wel bevredigend is verlopen.

Alle klachten die gemeld zijn door Methusalima