Klacht: Bezorgen bij verkeerde ondanks juist adres.

op 20 maart 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Briefje We hebben je gemist bezorgd op verkeerd adres. Die persoon was op vakantie. Dus ik krijg dat nu pas. Datum op het briefje: 25-2-20. Ruim te laat dus…

Ik bestel veel uit China. Geen idee wie ik nu de schuld moet geven van niet bezorgen!

Dank je wel PostNL! Elke keer wel wat met jullie!

1) Wanneer mijn pakketje bezorgd wordt!

2) De procedure wordt aangepast! Er zal een herinnering moeten komen voor gevallen als dit. Want nu draait de consument op voor het aannemen van te weinig chauffeurs. Ik zie hoe ze rennen af en toe. En met haast maak je fouten. Makkelijk zat! Laten we het dan maar niet hebben over structurele haast.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Rexodus_

6 maanden geleden - Voor ik het vergeet. 7 dagen om te reageren. Echt? Kom op hey...

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

6 maanden geleden - Geachte heermevrouw,Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.Uiteraard niet fijn dat uw gemist briefje op een ander adres af was geleverd en u daardoor uw pakket heeft gemist. Ik wil graag even voor u kijken wat er gebeurd is met dit pakket, zodat ik u de juiste informatie kan geven. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:- de Track Trace code van uw zendingZodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.Met vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

6 maanden geleden - 35LOCA1472626

Reactie van de melder van de klacht Rexodus_

6 maanden geleden - Ik kan er gewoon met mijn verstand niet bij dat jullie zoiets gelijk terug sturen naar de andere kant van de planeet terwijl ik om de hoek woon van de Gamma. In plaats dat je het een 2e keer aanbied. Nee, gelijk terug naar China. En ik weet 1000% zeker dat ik niet de enige ben waar dit mee gebeurt. Dit gaat waarschijnlijk ook nog eens een keer om een objectief. Iets wat ik sowieso al niet via post wil verzenden! Nu gaat het terug naar China?!?!?!?

Reactie van de melder van de klacht Rexodus_

6 maanden geleden - En dan het gezwam aan de telefoon over niet traceerbare trackingcodes en weet ik het niet wat ze me voor onzin probeerde te verkopen. Jullie weten mijn adres precies want het staat op de verpakking!

Reactie van de melder van de klacht Rexodus_

6 maanden geleden - Laten we maar niet beginnen over de impact op het milieu dat dit gedrag met zich meebrengt. Jullie versturen op deze manier vast meerdere containers per jaar naar China met dit soort gevallen?

Reactie van de melder van de klacht Rexodus_

6 maanden geleden - Stuur het maar naar China, dan is het ons probleem niet meer mentaliteit.

Reactie van de melder van de klacht Rexodus_

6 maanden geleden - Wat nog meer slecht voor mijn gemoed en ons milieu is, is het feit dat ik van 9 tot 12 aan de telefoon heb gehangen om iemand hier over te spreken. Van het kasje naar de muur EN daarna terug. En dat 5 keer ofzo. En dan vinden mensen aan jullie kant van de lijn het heel vreemd dat je niet meer zo relaxed en zen bent.Dan moet je je emoties gewoon even vergeten en professioneel blijven. Hmm? ELKE KEER als ik met jullie wat te doen heb?Echt niet! Dit zijn geen incidenten. Het is altijd wel wat.Mijn geduld is langzaam op. Jullie verzanden tot een bulkbedrijf met dikke muren en trage bureaucratische procedures.

Bericht van PostNL

6 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw,Bedankt voor uw reactie. Ik snap inderdaad dat u flink ontevreden bent over deze situatie. Ik heb er even naar gekeken en zie inderdaad dat het pakketje op 25-2 bij het PostNL punt aan is geleverd. PostNL punten houden pakketjes 7 dagen vast, als het dan niet afgehaald wordt dan zal het inderdaad retour gestuurd worden naar de afzender.Dit pakketje is inderdaad als briefpost pakket verzonden, waardoor wij helaas niet kunnen controleren of het één of twee keer aan is geboden. Wij kunnen dit soort pakketjes namelijk normaal niet volgen binnen ons proces. Op het moment dat de bezorger besluit dat het pakketje naar een PostNL punt gaat, doordat het niet in de brievenbus past en er niemand op het moment van aflevering thuis is. Dan plakt deze er een sticker op met deze 3SLOCA code. Hieraan kunnen wij dan zien dat het pakketje af is geleverd bij het PostNL punt en kan dit punt het pakketje ook makkelijk terug vinden in hun systeem.Ik kan er helaas niet voor zorgen dat u uw pakketje toch nog ontvangt, deze is namelijk op 4 maart al retour gezonden en is waarschijnlijk op het moment al weer in China. Ik raad u daarom voor vervanging of een andere oplossing contact op te nemen met de afzender.Wel dien ik nog graag een klacht in dat het briefje in de brievenbus van uw buren af is geleverd. Ik zou daarom nog graag willen weten op welk huisnummer uw buren wonen, zodat ik dit kan vermelden in de klacht. Dit zal dan met de bezorger besproken worden, zodat we herhaling van deze situatie hopelijk kunnen voorkomen.Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.Met vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Rexodus_

6 maanden geleden - Damage done. Ik ben niet meer te helpen met mijn pakketje. Vervolgens wil je naar beneden meppen.Met dat in gedachte:Ik zie hoe de medewerkers op jullie busjes soms rennend naar binnen komen, stuivend de trap op om mij een pakketje te bezorgen. Onder dergelijke omstandigheden lijkt het me ongepast die mensen te bestraffen voor de fouten die ze dan gaan maken. Bestraf die gene maar die de druk zodanig opvoert dat het maken van fouten niet meer te voorkomen is. En dat is de stropdassenlaag. Niet de chauffeur.Bovendien zie ik nergens een oplossing voor het werkelijke probleem. Het opnieuw aanbieden of anders een herinnering sturen. Het is echt niet normaal dat zoiets gelijk terug naar China gaat in plaats van de gene waar het naartoe moet. Buiten dat staat het adres van mij gewoon op de verpakking. Geen rede dus om het te hebben over trackingcodes etc etc etc...Bedankt voor de reactie maar wij komen geen meter meer verder. Een conclusie die ik aan de telefoon ook al getrokken had. Maar toen kreeg ik nog te horen dat de klacht alleen intern behandeld ging worden en dat ik zelfs geen feedback zou krijgen.Gelukkig staat het dan in ieder geval nog hier te lezen.

Reactie van de melder van de klacht Rexodus_

6 maanden geleden - Voor ik het vergeet, ik betaal graag 10 plus cent meer voor mijn bezorging als het daardoor alleen al maar goed gaat. Lees de werkdruk lager wordt.Leestekens worden verwijderd. Daardoor komt de emotie niet over zoals bedoeld. En dit draait alles om salaris, emoties en pakketjes :)

Heeft op 20 maart 2020 om 16:01 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw reactie en informatie. Ik begrijp dat een oplossing wenst voor deze situatie. Graag informeer ik u.

Dit gaat om een postzending die te groot was voor de brievenbus. Een dergelijke zending is niet te traceren. De code die op het afhaalbericht staat is enkel zodat het pakket ingescand kan worden bij het PostNL-punt, maar zorgt er niet voor dat het poststuk traceerbaar is. Er is geen mogelijkheid om zo’n zending nog een tweede keer aan te bieden, dat zou betekenen dat de postbezorger (deze zending is niet via de pakketchauffeur aangeboden) het pakket weer mee terug zou moeten nemen naar een depot om hem de volgende dag nog een keer mee te nemen. De zending wordt afgeleverd bij een PostNL-punt zodat u hem daar af kunt halen. Ik vind het bijzonder spijtig dat het afhaalbericht verkeerd bezorgd is. Om dit voor een volgende keer te kunnen voorkomen hebben we aangeboden een melding te maken zodat dit met de postbezorger kan worden besproken. Tot mijn spijt heb ik niet de benodigde informatie van u ontvangen om een klacht te kunnen doorgeven. Ik kan u geen oplossing bieden. Het spijt me dat ik hierin verder niets voor u kan betekenen. Ik hoop dat u kunt achterhalen wie de afzender van uw zending is geweest zodat u samen met de afzender tot een oplossing kunt komen

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

PostNL Klantenservice

Heeft op 20 maart 2020 om 16:45 geantwoord

\"Om dit voor een volgende keer te kunnen voorkomen hebben we aangeboden een melding te maken zodat dit met de postbezorger kan worden besproken.\"

De oplossing die jullie bieden, zegt mij dat je het probleem eigenlijk helemaal niet wil oplossen maar je wil de chauffeur als schandknaapje gebruiken. Daar werk ik niet aan mee heb ik gezegd! Je hebt niet gelezen wat ik geschreven heb. Maar ik verwacht ook niets anders eigenlijk. Succes met je bedrijf. Als ik in de toekomst de mogelijkheid heb jullie over te slaan, zal ik dat zeker niet laten.

\"Er is geen mogelijkheid om zo’n zending nog een tweede keer aan te bieden\"

Misschien moet je overwegen personeel in dienst te nemen die niet analfabetisch is. Zoals ik al 10 keer heb gezegd, mijn adres staat op de verpakking. ELKE KEER ALS IETS UIT CHINA KOMT! En het gebruik van adressen is in Nederland heel normaal. Dat geldt voor elke Nederlander. Ook voor jullie dus. Wat een onzin met die tracking codes elke keer. Vergeten uit je standaard brief te knippen ofzo?

Dus, om dit voor een volgende keer te kunnen voorkomen heb ik het volgende besloten:

Bye bye PostNL > Hallo DHL, of elke andere aanbieder van dergelijke diensten! Tot nu is het elke keer PostNL waar ik dagen bezig ben met klachten zoals deze. Waar gewerkt wordt, vallen spaanders maar bij jullie is het altijd wat. Elke paar maanden hebben we een discussie als deze. Bovendien stel je je star op. Structurele oplossingen blijven achterwege. Dus dit soort problemen blijven bestaan.

Succes daarmee.

M.v.g.
Een ex klant van PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door Rexodus_