Klacht: Bezorgen

op 29 augustus 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Pakket besteld op 23 Augustus voor Donderdag 24 Augustus ( Fietsstuur was gebroken dus had snel een nieuwe nodig want doe veel op de fiets in de stad ook voor werk ). Voor 16:00 uur besteld morgen in huis is de afspraak/service. Pakket was Donderdag niet binnen dus ik bellen “Meneer het wordt morgen geleverd vanwege een fout in het sorteercentrum”. Goed geen probleem, ik wacht nog een dag. Vrijdag nog geen pakket binnen. Ik nogmaals bellen naar DHL. “Meneer het wordt zaterdag geleverd” Dus ik vragen van hoe kan dat nou ? Antwoord geen idee. Je raad het al Zaterdag geen pakket. Ik weer bellen met DHL. “Meneer het wordt echt uiterlijk Maandag geleverd”. 3 keer raden Maandag vandaag 28 Augustus geen pakket. Kijk ik naar de track en trace staat er plotseling Dinsdag 29 Augustus ?. Hier zakt mijn broek van af en dit verhaal is nog netjes want ik sta letterlijk te koken. Wat een uitermate slechte service van DHL en dit is niet de eerste keer. Doe gewoon jullie werk en lever de service die jullie adverteren “Goed en Snel” Dat kun je toch beter weglaten bij DHL !

85 % gaat fout maar is een mooie marketing truc ( We leven al in een 24/7 maatschappij hoor ? ). Laat dit weghalen bij de websites die DHL als koeriersdienst hebben want DHL kan dit in de meeste gevallen niet nakomen.

Als mijn pakket gewoon de volgende dag geleverd wordt zoals afgesproken dat is namelijk jullie service. Ik begrijp best dat jullie een foutpercentage hebben van een x procent. Maar dat ik toevallig vaak de sjaak ben is toch raar.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 29 augustus 2017 om 13:34 geantwoord

Goedemiddag,
ik heb even los van de voorgeschiedenis gekeken wat er met dit pakket is gebeurt. Zoals het er nu op lijkt is hij in eerste instantie in ons zakelijke netwerk terecht gekomen. Die kunnen natuurlijk ook leveren maar alleen tot 18:00 op werkdagen. Daar het pakket het toeliet om om regulier geleverd te kunnen worden hebben we hem omgezet om meer opties voor u als klant te realiseren. Hierdoor is helaas onnodig vertraging ontstaan en wil ik dan ook mijn excuses voor aanbieden. Uw fietsstuur is vandaag fysiek met de bezorger onderweg en ik wil u alvast veel plezier en vele veilige kilometers wensen.
Lea
DHL Parcel Webcare

Heeft op 29 augustus 2017 om 15:34 geantwoord

Klanten willen niet meer opties maar gewoon de volgende dag het bestelde artikel ontvangen zoals afgesproken. Ik ga hier serieus mee aan de slag want dit gebeurt veel te vaak en niet alleen bij mij,... veel meer mensen zijn de dupe van jullie slechte service. Oorzaken aanpakken, niet de symptomen, daar los je problemen mee op.

Alle klachten die gemeld zijn door Markus81