Klacht: Bezorgd buiten ‘bezorgtijden’

op 18 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn pakketjes worden altijd te vroeg of te laat bezorgd. Als er staat dat een pakket tussen 13.30 en 16.30 bezorgd wordt, dan wordt er alsnog om 12.00 aangebeld. Als er staat dat een pakket in de ochtend wordt bezorgd, dan gebeurt dit ineens om 14.30 in de middag. Heel naar, omdat ik zorg dat ik thuis ben binnen de genoemde tijden. Uiteindelijk wordt je alsnog verplicht om de hele dag voor een pakket thuis te zitten.

Als er daadwerkelijk wordt bezorgd binnen de tijd die aangegeven wordt.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 18 juli 2017 om 15:42 geantwoord

Geachte mevrouw Melissant,

Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp dat uw zendingen vaak niet worden aangeboden in het aangegeven tijdvak. Ik kan me voorstellen dat u hier niet blij mee bent. Graag geef ik u een toelichting.

Op internet en in de app wordt het verwachte tijdstip van bezorging aangegeven. Dit tijdstip wordt gebaseerd op eerdere recente aflevertijdstippen in uw wijk. De pakketbezorger is echter wel afhankelijk van de dagelijkse planning en eventuele bijzonderheden of afwijkingen in de route. Het kan hierdoor voorkomen dat een zending eerder of later wordt aangeboden dan de indicatie. Het tijdvak is daarom nooit een garantie. We controleren zelf de daadwerkelijke aflevertijdstippen en ondernemen actie waar dat nodig is, door de tijdvakken aan te passen als blijkt dat pakketten regelmatig buiten het tijdvak worden aangeboden.

Alle klachten die gemeld zijn door maaikemelissant