Klacht: Bezorgcode werkt niet

op 14 februari 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 14 februari 2018 om 14:44 geantwoord

Goede middag,

Bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat u de bezorgafspraak wilde wijzigen. De bezorgcode werkte echter niet. Dat is natuurlijk erg vervelend. Mijn excuses voor het ongemak.

Het is achteraf moeilijk om te bepalen wat er verkeerd is gegaan. Hoewel onze website is getest op vele soorten apparaten, zou het kunnen dat deze op bepaalde smartphones en tablets nog niet optimaal functioneert. In dat geval is het zinvol het te proberen op een laptop of vaste computer.

Het zou ook kunnen dat het erg druk was op de website. In dat geval kunt u het op een later moment opnieuw proberen.

Tenslotte worden de bezorgcodes pas actief als de chauffeur terug is van zijn rit en zijn ze alleen op de dag van afgifte bruikbaar. Het zou dus kunnen dat de bezorgcode nog niet/niet meer geldig was.

Mocht u alsnog de bezorging willen wijzigen dan kunt u hier eventueel ook de traceercode van uw pakket invullen. Hopelijk gaat het op deze manier lukken.

Janneke
DHL Parcel Webcare

Heeft op 14 februari 2018 om 16:19 geantwoord

Ik heb het op dezelfde dag zowel op de telefoon als op de laptop geprobeerd. Dit is overigens niet de eerste keer dat het niet lukt met een bezorgcode van een pakje. Het lijkt ook mis te gaan met de hoofd en kleine letters, hoewel ik alle mogelijke opties heb uitgeprobeerd. Ik ben niet de enige met deze klacht dus DHL moet echt even kijken naar dit systeem

Alle klachten die gemeld zijn door Joosj