Klacht: Bezorg foutje en geen enkele medewerking

op 22 juli 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Hallo,

Ik bel net met dhl. Gevraagd welke mogelijkheden een verzender heeft om een pakketje vandaag nog retour te krijgen.
Ik ben de ontvanger en wil alleen de opties weten die ikzelf dan kan voorleggen aan de verzender. Ik wil “mijn huiswerk” af hebben voor ik hun bel.
Dat het een probleem van de verzender is begrijp ik.

Ik wil alleen weten welke mogelijkheden een verzender heeft, zodat de verkoper mij niet met een kluitje het riet kan insturen.
Ik wil benadrukken dat ik hiermee niet zeg dat de afzender dit dan ook van plan zou zijn.

Alleen baal ik ervan dat de telefoniste van dhl de verbinding verbreekt, omdat ze van mening was dat ik dit soort dingen niet mag vragen. Dat mag ze vinden, maar ze had mij een optie, die de verzender heeft,doorgegeven. Mijn vraag was: wat moet de verzender dan doen?

Mevrouw der hakken gingen in het zand. Ik mocht mijn zinnen niet afmaken en ze verbrak de verbinding.

Ongelooflijk.

Ik wil alleen weten wat een verzender aan mogelijkheden heeft om het pakketje retour te laten komen. Dan kan ik zelf hun de opties aanleveren, zodat ik niet afhankelijk ben van evt excuses.

Feit dat een verzender geen adreswijziging kan doorgeven, zo is mij wel verteld door deze dame, snap ik niet. Waarom alles zo moeilijk. We zetten mensen op de maan, robots kunnen operaties uitvoeren en dhl kan geen adreswijziging doorvoeren.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 22 juli 2016 om 12:46 geantwoord

Hallo meneer Bosman,

Ik snap dat u natuurlijk ook wat huiswerk wilt doen voordat u met de afzender bespreekt wel optie er zijn. Erg vervelend vinden wij het te vernemen dat u op deze manier te woord bent gestaan! Mijn excuus hiervoor.

Het ligt eraan bij welke afdeling een verzender klant is, binnen DHL hebben wij meerdere netwerken. Om dit te controleren heb ik een klantnummer nodig welke alleen een verzender heeft.

Een verzender kan a.d.h.v. klantnummer zendingen retourneren via DHL Express, Parcel of DHL for you. Express is snelle verzending binnen een 24 uur. DHL Parcel 24-72 uur. DHL for you verstuurd binnen 24 uur tot meerdere werkdagen (afhankelijk van het land van bestemming)

De verzender weet van welke afdeling zij klant zijn en hoe zij zendingen retourneren. Dit geldt ook voor afspreken m.b.t. adreswijzigingen.

Hopelijk heb ik op deze manier u voldoende huiswerk mee kunnen geven. Zo niet, horen wij het graag van u.

Manon.

Alle klachten die gemeld zijn door Amstaffie