Klacht: Bewust verkeerd leveren

op 22 mei 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

DHL is te lui om het pakket op de goede plek te leveren. Ze veranderen eigenhandig het leveradres als het pakket op een chalet park geleverd moet worden, zodat ze alles bij een huisje kunnen leveren. Dit huisje is verder lopen dan ons huis! Ze gooien dan wel een briefje door de brievenbus.

Pakketten gewoon op de goede adressen afleveren en de adressen niet zelfstandig aanpassen!

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

4 maanden geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht. Dat is wel heel vreemd inderdaad. Bedoeld u dat het dan naar een DHL Service Point gaat? Een adres zelf wijzigen mogen wij namelijk niet. Ik kijk echter wel graag met u mee, zodat ik een beter beeld heb wat u precies bedoeld. Mag ik de track en trace codes waar het om gaat?Wanneer het gaat om een vakantiepark zonder een eigen adres per huisjes leveren wij doorgaans bij de receptie af.Met vriendelijke groet, Nikki Webcare DHL Parcel Nederland

Reactie van de melder van de klacht Jjbuitenhuis1981

4 maanden geleden - Het adres is handmatig door jullie aangepast. Zelfs na reactie van de webwinkel hebben jullie het naar het verkeerde adres gestuurd. Dit gebeurt vaker en het huisje waar alle pakketten worden geleverd is geen receptie. Het rare is dat de ene chauffeur het wel netjes op de goede plek komt brengen, maar de andere brengt alle pakketten bij een adres (terwijl dit meer werk is en meer tijd kost). De chauffeur gooit dan wel weer een briefje in de brievenbus van het goede huisnummer. Het is dus pure gemakzucht.

Bericht van DHL

4 maanden geleden - Goedemorgen,Bedankt voor uw bericht.Zoals mijn collega aangeeft worden adressen niet handmatig gewijzigd. We zouden graag met u mee willen kijken om te achterhalen waar het probleem in zit. Zou u ons alsnog willen helpen door voorbeelden door te sturen? Wellicht kunnen wij ondersteunen in de zoektocht naar een oplossing. Ik kan begrijpen dat het ontzettend frustrerend is als elke chauffeur het anders doet.Alvast bedankt!Met vriendelijke groet,Eveline DHL Parcel Webcare

Reactie van de melder van de klacht Jjbuitenhuis1981

4 maanden geleden - Het gaat erom dat het adres goed wordt aangeleverd bij jullie, maar jullie leveren de pakketten (van alle mensen op ons park) bij 1 adres af. (Prinsenweg 22-40). Zij hebben een dagtaak hieraan en er is niets met deze mensen afgesproken. Wij gaan informatie inwinnen bij een gerechtelijke instantie om na te gaan of jullie niet hoeven te leveren op een chalet park.

DHL

Heeft op 22 mei 2020 om 13:15 geantwoord

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht.

Ik snap dat het lastig is, ik kan er op dit moment helaas niks aan veranderen omdat dit de procedure is. Daarbij sluit ik voor nu de klacht. Mocht u later nog vragen hebben kunt u opnieuw contact met ons opnemen.

Excuses voor het ongemak.

Judith
DHL Parcel Webcare

Heeft op 22 mei 2020 om 14:13 geantwoord

Er niks aan kunnen doen is natuurlijk geen oplossing. De oplossing is dat de chauffeur alle pakketten levert op de goede plek en niet bij 1 adres. Er is met deze mensen niets afgesproken over het leveren van alle pakketten voor ons park.
Dit duurt niet langer dan dat de pakketten op één adres worden geleverd en hierna bij elke brievenbus van de ontvangers een briefje wordt gedaan!

Alle klachten die gemeld zijn door Jjbuitenhuis1981