Klacht: Bewust Pensioen regeling niet op orde bij Nationale Nederlanden, veel fouten

op 07 oktober 2017 over Nationale Nederlanden in de categorie Verzekering

Mijn pensioenaanspraken kloppen niet gezien de UPO die ik ontving, ik probeer al maanden mijn pensioenwaardeoverdracht van het pensioenfonds van mijn vorige werkgever (Aegon) naar het pensioen bij Nationale Nederlanden over te zetten, en kreeg twee keer een reactie op mijn vragen dat deze in behandeling zijn genomen ongeveer een half jaar geleden en die twee mensen werken er niet meer en sindsdien alleen automatische reacties ontvangen dat ze reageren binnen vijf werkdagen, maar daarna en ook na veel reminders wanneer ze ernaar gaan kijken en om te bevestigen dat waardeoverdracht in orde is hoorde ik telkens niks meer.

Hopelijk lukt het via online kanalen nu wel om hier schot in te krijgen.

Als eerste stap dat er eindelijk iemand reageert.

Reactie van de melder van de klacht Roelof Sietze Blok

2 maanden geleden - Bedankt, hopelijk gaan ze nu wel naar mijn vragen kijken die ik de afgelopen maanden heb gesteld. Dat zou mooi zijn.

Bericht van Nationale Nederlanden

2 maanden geleden - Hallo Roelof Sietze,   Vervelend dat je ontevreden bent over ons. En eigenlijk is het nog vervelender dat je dit op deze website hebt moeten plaatsen. Dit betekent waarschijnlijk dat we je in eerste instantie niet hebben kunnen helpen zoals je had verwacht. Onze excuses hiervoor.   We helpen je graag verder. Zou je de klacht willen sturen via onze social media kanalen? We vragen dit, omdat we via deze kanalen je beter kunnen helpen, met name door de mogelijkheid van privéberichten voor persoonlijke info.   Dat kan op de volgende manieren.   Facebook:           ga naar https://www.facebook.com/NationaleNederlanden/ en dan kies voor ‘bericht versturen’. Twitter:                ga naar https://twitter.com/nn_nederland en dan kiezen voor ‘bericht verzenden’.   We nemen je klacht in behandeling.   Wil je liever niet via Social Medial je klacht insturen, dan kun je deze ook insturen via het klachtenformulier op onze website: https://www.nn.nl/Contact/Klacht-melden.htm We begrijpen dat we een extra actie van jouw kant vragen. Hopelijk begrijp je dat we je juist naar een ander kanaal verwijzen, omdat we goede service willen bieden.   Groet, Roy

Reactie van de melder van de klacht Roelof Sietze Blok

11 uur geleden - Uiteindelijk contact gezocht met mijn oude pensioenfonds Aegon om te vragen of zij wellicht wel de status weten over mijn pensioen waardeoverdracht naar NN. Aegon gaf (een dag na mijn vraag al) aan dat het overdrachtsformulier binnen twee maanden door NN naar Aegon diende te worden verstuurd ondertekend door mij. NN gaf aan dat ik te laat had getekend, maar Aegon gaf aan dat de datum bij mijn handtekening binnen de termijn was maar dat NN het waardeoverdrachtformulier 5 maanden na mijn ondertekening pas naar Aegon had verstuurd, na 2 sommaties van Aegon aan NN waar Aegon geen enkele reactie op kreeg. Aegon gaf aan dat het vaak voorkomt dat NN zaken laat liggen en niet reageert en een keer een lijn moeten trekken, maar wel bereid was om de waardeoverdracht door te zetten gezien de omstandigheden als de aanvraag nogmaals wordt ingediend (erg attent van Aegon), maar ik ben erg gaan twijfelen of mijn pensioen in goede handen is bij NN dus heb drie weken geleden aangegeven dat ik geen waardeoverdracht meer wil en mijn opgebouwde pensioen bij Aegon belegd wil houden, waar ik uiteraard wederom geen reactie op kreeg van NN. Ik begon ook te twijfelen of het hetzelfde zou gaan als ik aanspraak zou moeten maken op verzekeringen die ik bij NN heb lopen, besloten om die te beëindigen. NN heeft haar zaken duidelijk niet op orde, vanwege de vele reorganisaties in de afgelopen jaren en te weinig personeel en hoge werkdruk kreeg ik te horen.

Alle klachten die gemeld zijn door Roelof Sietze Blok