Klacht: Beter mensen aan nemen – Nooit op tijd

op 29 april 2016 over Veolia in de categorie Openbaar Vervoer

Ik weet echt niet hoe vaak ik nog te laat moet komen voor werk of school. Ik ben woedend op de buschauffeurs van veolia. Mijn bus halte staat VOOR MIJN DEUR en ik moet alsnog 10 minuten van tevoren buiten staan omdat meneer de buschauffeur te vroeg komt en geen zin heeft om te wachten voor dat hij verder moet op de juiste tijdstip moet rijden. Of hij komt +10 minuten te laat en moet ik steeds op 9292 op ”refresh” drukken en elke keer dat ik dat doe staat er een latere tijdstip. Vandaag moest ik 40 minuten wachten. Onacceptabel.

Ik weet niet wat voor buschauffeurs jullie aan het aannemen zijn maar hou er gewoon mee op want ze zijn niet punctueel, ze zijn saggo en rijden alsof ze net van de gevangenis ontsnappen.
De buschauffeurs hebben maar 2 taken: punctueel zijn en hun klanten van punt A naar punt B brengen zonder hun te vermoorden.
Sorry maar jullie moet echt ophouden met mensen aannemen alleen omdat ze een rijbewijs hebben. Dat is onterecht voor de mensen die ergens op tijd moeten zijn.

2 weken geleden had ik een diner reservatie in leiden. Dat is 45 minuten met bus 43. De bus zelf was weer +40 minuten te laat terwijl ik buiten stond in de kou/regen. Ik moest bijna huilen omdat ik niet wist wie de f*ck ik moest bellen om een bus bij te bus halte te krijgen. Ik was woedend, nat, mijn reservatie was geannuleerd en moesten mijn vriendje en ik in een fucking Burger King zitten, alleen omdat er geen bus was.

Julie bus chauffeurs moeten echt begrijpen dat er een reden is waarom we de bus nemen: Sommige mensen hebben geen fiets, of hij is stuk, andere hebben helaas geen rijbewijs, sommige mensen kunnen niet van A naar B lopen omdat ze misschien lichamelijke klachten hebben. Er zijn genoeg redenen maar dat boeit niemand.

Ik hoop echt dat er iemand is die dit aan het lezen is want ik ben hier helemaal klaar mee. Ik ben kapot moe van het altijd te laat zijn terwijl ik nu 15 minuten van tevoren buiten sta voor het geval dat ik de bus mis. Ik ben moe dat ik zo veel dingen moet annuleren omdat de veolia bussen niet (op tijd) komen opdagen. Er zijn veel mensen in mijn buurt (halte Zuidwerflaan) die er over klagen wanneer we samen staan te wachten. Of ze zelf klachten hebben ingediend weet ik niet maar ik doe het zelf nog een keer want ik trek het niet meer. Vandaag al weer +25 minuten zitten wachten alleen om even naar de stad te gaan. Zelfs dat kon niet.

Ik heb geen rijbewijs, geen auto, en waar ik naartoe moet (dagelijks naar Utrecht) dat kan ik niet op mijn (kapotte) fiets doen. Ik reken op de bus die mij gewoon of naar Den Haag centraal kan brengen of Leiden Centraal, meer vraag ik niet van ze. Het boeit me echt niet meer of zij in een goed humeur zijn of niet, wat mij wel boeit is dat ik op tijd ben ergens.

Ik was van plan om jullie een aardig bericht te sturen van ”Joh, zou dit misschien even anders kunnen aub? Thanks!”

Maar nee, vandaag was ik weer te laat en ik ben het helemaal zat met de mensen die jullie aannemen. Het kan niet aan de weg liggen of aan het verkeer, ik neem bus 43/44 dagelijks, zelfs in het weekend 5 jaar lang, dus geen gelul over het verkeer.

Dus hier is jullie feedback: Echte sollicitatie gesprekken houden, het is essentiële dat de sollicitante punctueel zijn. Als de bus er om 12:23 moet zijn, dan moet ie er zijn. Als hij eerder komt, laten we zeggen 12:20, het boeit mij niet of ik zelf de volgende trein mis, de bus moet wachten tot 12:23 voor het geval dat er meer passagiers komen.

Doe hier wat aan, het is geen suggestie, uw klanten zijn meer dan ontevreden.

Ik zal tevreden zijn wanneer de bus chauffeur op tijd arriveert bij de bus halte en op tijd vertrekt.

Ik zal tevreden zijn wanneer de bus chauffeur op mij zal wachten wanneer ik achter hem aan het rennen ben ook al is hij 5 minuten te vroeg maar alsnog beslist om weg te rijden terwijl hij mij ziet rennen.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Veolia

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Veolia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door amybouchaala