Klacht: Betalingsregeling getroffen voor de eindafrekening, Essent handigt het desondanks toch aan een incassobureau over

op 26 juni 2017 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nadat de eindafrekening binnen was gekomen, heb ik in mei al met een collega van Essent (mevr Ijsma)een betalingsregeling van 12 termijnen getroffen voor het gehele openstaande bedrag. Ik hoefde zelf niets over te maken, vanaf 21 juni zou het eerste bedrag geïncasseerd gaan worden in 12 termijnen.

Tot mijn verbazing ontving ik een brief van het incassobureau waarin het gehele bedrag ineens wordt opgeëist. Ik snap hier uiteraard niets van aangezien er een betalingsregeling was afgesproken en deze van start zou gaan.

Bij navraag blijkt dat ik schijnbaar zelf een termijnbedrag op 21 mei had moeten overmaken, terwijl ik met mevrouw Ijsma toch echt wat anders had afgesproken. Omdat in mei de betaling niet is binnengekomen, is de gehele regeling ontbonden en aan een incassobureau overgeheveld.

Dit is zeer onterecht aangezien ik in de veronderstelling was keurig een betalingsregeling te hebben afgesproken met mevr. Ijsma en zij mij geenszins op de hoogte had gebracht van het extra door mij te betalen bedrag in mei. Zij gaf juist aan alles in de betalingsregeling meegenomen te hebben en ik kon de eerste afschrijving vanaf 21 juni tegemoet zien.

Wanneer de betalingsregeling zoals telefonisch overeengekomen met een medewerker van Essent van kracht blijft en terug wordt gehaald van het incassobureau.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 26 juni 2017 om 12:04 geantwoord

Beste klant,

Dit is inderdaad een vervelende situatie. Het lijkt op een misverstand te berusten. Ik daarom de achterliggende afdeling gevraagd om de vordering terug te halen bij het incassobureau en de regeling voort te zetten. Als zij goedkeuring hebben gegeven ontvang je nog een bericht van ons.

Mijn excuses voor het ongemak.

Rick
Essent webcare

Alle klachten die gemeld zijn door r gedrov