Klacht: Betalingsafspraak gemaakt, toch afgesloten. Betalingsafspraak plotseling verdwenen?

op 17 oktober 2016 over KPN in de categorie Alles-in-1

Ik heb via het Twitter account van KPN een betalingsafspraak laten treffen voor mijn openstaande facturen. Dit zou gaan om een bedrag van 145EUR. De webcare van KPN zou dit vervolgens geregeld hebben, waardoor ik tot de 28ste tijd zou hebben om het bedrag te voldoen.

Echter, vanmorgen kreeg ik een SMS dat ik ben afgesloten wegens een betalingsachterstand. Na een chatsessie via de KPN website, kwam naar voren dat ze de betalingsafspraak wel zagen staan en dat de afspraak en afsluiting zich hoogstwaarschijnlijk gekruist zouden hebben. Het advies was om contact op te nemen met de debiteurenafdeling, 0800-0105. Tevens had ik al een screenshot naar de KPN webcare op Twitter gestuurd.

Omdat ik ben afgesloten, kon ik niet direct bellen met het 0800-0105 nummer. Zodoende heb ik dit via 1200 moeten doen, waar ik met een telefoniste heb gesproken. Zij kon de betaalafspraak niét terugvinden, terwijl de collega even ervoor, via de chat, dat wel kon. Ze heeft toen intern gebeld met o.a. de debiteurenafdeling. Ook zij konden niks terug vinden. Ik kreeg ook de mededeling dat de mannen/vrouwen van KPN webcare Twitter, helemaal geen betaalafspraken konden maken.

Ik verkeer momenteel finiancieel in een zeer lastige positie, waardoor ik moeite heb met het betalen van mijn duur abonnement. Ik snap dat een betaalregeling ten alle tijden voorkomen moet worden, maar afspraak is afspraak. Tevens heb ik hiervan bewijs, omdat alles via DMs besproken is.

Kortom: ik dien het bedrag in één keer, volledig, te betalen alvorens ik weer kan worden aangesloten. Ze konden niks meer voor mij doen. Nu zit ik dus nog een dikke halve maand met een halfzijdige aansluiting, kan ik niemand bellen en/of smsen en heb ik géén internet tot mijn beschikking.

Wanneer er een nieuwe betaalfspraak is getroffen en ik weer volledig ben aangesloten.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Danny Heidendal