Klacht: Betaling niet mee eens !

op 05 mei 2016 over Huurstunt.nl in de categorie Algemeen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij mail ik uw over een bedrag van 20 euro dat ik moest betalen aan huurstunt. Maar ik ben het niet eens met de betaling, de reden daarvan is omdat er wat anders aan mij verteld is door huurstunt. Ik reageerde eerst via marktplaats.nl op particulieren huizen.
Toen kreeg ik van meneer de Vries, blijkbaar een eigenaar van huurstunt. Ik kreeg een mail van hem dat ik me moest inschrijven op huurstunt.nl en zo maak ik kans op woningen. En ik heb daarvoor contact met huurstunt gehad en vroeg wat de voorwaarden zijn of ik nou snel kans maak op een woning. Ze zeggen ja, ik zei ook als ik in de Wajong uitkering zit en mijn man in de bijstand-uitkering ? Ze zeiden, ja als nog zijn er de geschikte woningen voor jou, en je kan zo binnen een maand aan een woning komen als je regelmatig elke dag reageert op woningen. Ik heb dat gedaan. Maar elke woning waar ik op reageer zeggen ze, helaas mevrouw, uw moet in loondienst zitten. Met een Wajong uitkering of een bijstandsuitkering is dat moeilijk.
Ik heb na een week meteen contact gehad met huurstunt, en huurstunt zei, ja dat is wat de eigenaars van de woningen willen. Huurstunt zei tegen mij dat ik geen kans maak bij hun met een Wajong uitkering. Maar dat is niet wat hun tegen mij zeiden in het begin. En daarom heb ik me eigen meteen uitgeschreven, en was ik er wel pissig om ! En had het ook geen zin meer om tot het einde van de maand ( want ik kon nog reageren tot aan het eind van de maand ) te reageren. Want ik maak toch geen kans met mijn Wajong uitkering. En vind het dus ook niet terecht om te betalen. Want’ ze hadden mij meteen moeten vertellen dat mensen met een Wajong uitkering geen kans maken op woningen via hun site. En dat is de reden dat ik boos ben en het bedrag niet wil betalen, ook al gaat het om 1 euro.
Het gaat niet specifiek om het bedrag ( hoewel ik in een moeilijke situatie zit de laatste tijd, qua financieel ) Maar om het principe.

Ik hoor graag van uw !

Mvg,

Gewenste Oplossing:

Wanneer de bedrag van 20 euro wordt vervallen ! En als ik niet meer hoef te betalen !

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Huurstunt.nl

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Huurstunt.nl nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Huurstunt.nl in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurstunt.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurstunt.nl

Heeft op 06 juni 2016 om 15:18 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw,

Huurstunt heeft u een reactie gestuurd waarin er duidelijk wordt vermeld dat wij u geen garanties kunnen geven op het vinden van een geschikte huurwoning. Ook is er u niet verteld dat u een woning kunt huren met een Wajong uitkering. U heeft hier in uw eerste e-mail geen woord over geschreven. Hieronder ziet u nogmaals onze e-mailwisseling zodat u dit zelf ook kunt zien:

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij is mijn vraag ? Hoeveel betaal ik nu maandelijks aan huurstunt, en hoelang garanderen jullie mij dat ik een woning vind via huurstunt ? En is het dat ik binnen een half jaar een huis vind als ik elke week reageer ?

Mvg,

C.Madi

Hieronder de reactie van Huurstunt:
Geachte mevrouw, heer,

Bedankt voor uw bericht waarin u vraagt wat de prijs is voor een maand inschrijving op Huurstunt.nl en wat de garantie is voor het vinden van een woning.
Ik help u hiermee graag verder.

U betaald elke maand 19,95 euro voor een Premium Account op Huurstunt.nl.
Dit wordt automatisch van uw rekening afgeschreven tot het moment dat u zelf via de website opzegt.

Een garantie op het vinden van een woning kan ik u niet geven. Huurstunt.nl is een platform waar huurders en verhuurders samenkomen. Wij beheren de woningen zelf niet. Hoe vaker u op woningen reageert, des te groter is wel de kans dat u snel een woning vindt. Binnen welke tijd, is voor iedereen verschillend.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en met vriendelijke groet,

M. Bakker

Alle klachten die gemeld zijn door Tarifecht