Klacht: betaling na beëindiging abonnement

op 12 september 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Onlangs heb ik mijn voordeeluren kaart van 50 euro, opgezegd. Hierover kreeg ik een mail en deze eind van de maand werd opgezegd, prima. In de mail staat dat ik 45,75 restitutie krijg. Nu komt de grap. Het abonnement geld werd geïncasseerd. Ik heb het gestorneerd omdat het een fout betrof, dacht ik.

In de mail staat: Nadat u het abonnement van uw OV-chipkaart heeft verwijderd, ontvangt u de te veel betaalde abonnementskosten binnen 30 dagen terug. Dit bedrag wordt verrekend met eventuele openstaande vorderingen voor het abonnement.

Ik had dus niet betaald, maar dan wordt het verrekend met openstaande vorderingen. Krijg ik een week later een acceptgiro van 50 euro? binnen 14 dagen betalen anders..incassokosten 15% en 40 euro per overgedragen dossier!

Telefonisch contact gehad of ik niet een factuur kan krijgen van het openstaande bedrag. Antw. Nee dat kan administratief niet. Dus ik moet 50 euro betalen voor iets wat ik niet krijg en mag wachten op mijn geld. Maximaal 8 weken.

Als ik een factuur krijg voor het bedrag wat ik aan de NS verschuldigd ben namelijk 4,25 euro.

graag z.s.m. contact anders moet ik nl 50+5,50 (15%)+40=95,50 betalen i.p.v. 4,25

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door keriema1977