Klacht: Betalen voor niet gebruikte energie

op 13 maart 2017 over Greenchoice in de categorie Energieleveranciers

In 2012 heb ik samen met twee vrienden voor enkele maanden een bedrijfspand geexploiteerd. Voor de energievoorziening zijn wij een contract aangegaan met Greenchoice zakelijk.
Helaas was het hele verhaal geen groot succes, waardoor wij ons genoodzaakt zagen om de deuren binnen enkele maanden te sluiten.
Vervolgens ontvingen wij een rekening van greenchoice met daarop een totaalbedrag van €898,38 waarvan 478,75 aan kosten voor het gebruikte gas. Dit was op basis van standen geschat door de netbeheerder. Nou was het geval dat de verwarming van ons bedrijfspand de gehele periode dat wij het pand huurden defect was, ook was er geen geiser of id. aanwezig. Dus als vanzelfsprekend was de gasmeterstand nog gelijk aan de opgegeven beginstand. Wij hebben hierover meerdere malen contact gehad met Greenchoice en gehoor gegeven aan hun verzoek om een foto van de gasmeter op te sturen. Nu kwamen zij 9 maanden later tot de conclusie dat de foto niet bruikbaar was omdat er geen datum op vermeld stond. Of we zo vriendelijk wilden zijn om het restant bedrag (voor de electriciteit was onderwijl betaald) zo snel mogelijk over te maken. Nou vind ik dat zij ons beter hadden moeten informeren aan de eisen die gesteld worden aan een foto die te gebruiken is voor een meterstandcorrectie. Evengoed waren we bereid om op een andere manier tot een oplossing te komen.Maar ondertussen had een andere ondernemer zijn intrek genomen in het bedrijfspand, zodoende was het voor ons niet meer mogelijk om een correcte foto te maken, en ons verzoek om de beginstand van de volgende gebruiker als onze eindstand te nemen, werd niet aanvaard. Wij hebben ook contact gehad met de netbeheerder (Stedin) maar die waren niet bereid om ons verzoek tot een meterstandcorrectie in behandeling te nemen en verwezen ons terug naar Greenchoice, die volgens hun verantwoordelijk waren voor de meterstanden. Toch lijkt het mij aannemelijk dat in de tussentijd de reeele stand ergens bekent is.
Het is toch te schandalig voor woorden dat er nu betaald moet worden voor een product dat nooit geleverd is en dat de medewerking van Greenchoice om tot een oplossing te komen op zn minst slecht is te noemen. Ondertussen hebben zij deze vordering uit handen gegeven aan hun incassobedrijf (Webcasso), waarvan wij 23 februari jongstleden een dringend verzoek tot betaling kregen. Dit terwijl wij in de tussenliggende 4 jaar niks van hun vernomen hebben.

Als er vanuit Greenchoice medewerking wordt verleend om dit probleem op te lossen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Greenchoice over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Greenchoice in behandeling genomen

Bericht van Greenchoice

1 maand geleden - Best heer Beemsterboer, Om uw dossier te kunnen bekijken ontvang ik graag een klantnummer of de postcode en het huisnummer van het adres waar het over gaat. U kunt dit ook versturen naar klachten@greenchoice.nl. Met vriendelijke groet, Susanne Greenchoice

Reactie van de melder van de klacht YIM

1 maand geleden - Beste Susanne van Greenchoice, Het gaat om het volgende adres: Keizerstraat 79 2584BC Den Haag Klantnummer was toen des tijds: 784004 Met vriendelijke groet, Joost Beemsterboer

Bericht van Greenchoice

1 maand geleden - Beste heer Beemsterboer, Ik heb uw klacht doorgegeven aan de zakelijke afdeling. Ik ontvangt zo snel mogelijk een inhoudelijke reactie van hen. Met vriendelijke groet, Susanne Greenchoice

Reactie van de melder van de klacht YIM

1 maand geleden - Geachte Susanne van Greenchoice, Bedankt voor het doorspelen van mijn klacht naar de betreffende afdeling. Ik vraag mij wel af hoe zinvol dit is, omdat op het moment dat wij de incasso hebben ontvangen wij reeds contact hebben gezocht met hen. Daaruit is gebleken dat zij op het zelfde standpunt verblijven als voorheen, namelijk dat de incasso betaald moest worden. Dat is intussen ook gebeurd. Nog steeds onterecht naar mijn mening omdat wij het product nooit afgenomen hebben. Evenwel hoop ik nog steeds op een eerlijke oplossing. Ik hoop dan ook snel van u te horen. Mvg. Joost Beemsterboer

Reactie van de melder van de klacht YIM

3 weken geleden - Geachte Susanne van Greenchoice, Het is nu zo'n twee weken geleden dat u mijn klacht heeft doorgespeeld naar de zakelijke afdeling. Er zou zo spoedig mogelijk een inhoudelijke reactie komen, maar vooralsnog heb ik nog niks van u vernomen. Ondertussen begin ik mij af te vragen of er uberhaupt wel een reactie van jullie zijde zal komen. Of zal deze uit blijven omdat de enige juiste reactie zou zijn om het betreffende bedrag aan ons terug te betalen? In afwachting van uw reactie, Mvg. Joost Beemsterboer

7 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Greenchoice een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Greenchoice

Heeft op 19 april 2017 om 12:23 geantwoord

Beste heer Beemsterboer,

Onze excuses voor de late reactie. Inmiddels heb ik van de zakelijke afdeling vernomen dat er een gecorrigeerde nota wordt opgesteld zodat er geen gasverbruik in rekening wordt gebracht. Ik zie dat dit telefonisch op 13 april aan u doorgegeven is.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u deze stellen via klachtenb2b@greenchoice.nl. Ik zal uw klacht via klacht.nl sluiten, omdat dit betrekking heeft op klachten van consumenten. Via klachtenb2b@greenchoice.nl heeft u contact met de zakelijke afdeling.

Susanne Leenhouts
Greenchoice

Alle klachten die gemeld zijn door YIM