Klacht: Betalen met pin niet mogelijk bij bezorging door PostNL

op 21 april 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Niet van deze tijd en zeer onhandig dat je bij bezorging aan huis bijvoorbeeld de inklaringskosten nog steeds niet met pin kunt betalen. PostNL zegt zo oa misbruik met nep-pakketten te voorkomen, maar dit kan net zo goed met contant geld gebeuren, in beide gevallen ben je je geld kwijt, (met pinbetaling zou er dan nog iets te traceren zijn). De andere dienst- en productleveranciers waar ik gebruik van maak hebben allemaal een portable pinautomaat bij zich (supermarkt, warmte-installatie schoonmaken etc etc).

Draagbare pinautomaten meegeven aan de bezorgers.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 week geleden - Geachte heer/mevrouw Engel, Vriendelijk dank voor uw bericht. Hierin geeft u aan dat u het handig zou vinden als de pakketbezorger een pinautomaat bij zich zou dragen, bijvoorbeeld voor het afrekenen van inklaringskosten. Hier kan ik mij goed in vinden en ik wil dit dan ook graag namens u bij de verantwoordelijke afdeling neerleggen. Hiervoor heb ik echter enkel nog de 3S-code van het betreffende pakket van u nodig. Zou u deze nog kunnen sturen? In afwachting van uw antwoord verblijf ik. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht aeel

1 week geleden - Geachte Klanteservice, Het gaat hier niet om een eenmalige oplossing voor dit specifieke pakket (ik heb het pakje al opgehaald bij een postagentschap) maar om een algemene verbetering van de betaalmogelijkheden bij PostNL voor toekomstige pakketten. (De barcode van dit pakket was 3S IMUD 0733 553). Met vriendelijke groet, mw. Engel

7 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 21 april 2017 om 14:29 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Engel,

Bedankt voor de barcode. Ik kan me voorstellen dat het als klant handig is om te kunnen pinnen, maar op dit moment is hier nog geen mogelijkheid voor. Ik heb uw suggestie doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. U zult hier geen bericht meer over ontvangen, maar we zullen uw reactie gebruiken om te kijken of we dit in de toekomst kunnen verbeteren.

Alle klachten die gemeld zijn door aeel