Klacht: Betaald voor verzenden van pakket.. en pakket terug gestuur

gerechtigheidismijndoel op 21 november 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Bij het verzenden van het pakket naar Vietnam.. heeft de medewerker van postNL gezegd dat ik de inhoud van het pakket moest opschrijven. Ik vroeg in welke taal? In het VIetnamees.. omdat het pakketj naar Vietnam gaat… heb ik gedaan..
Vandaag kreeg ik het pakket terug met de brief van postNL met het telefoon nummer die niet meer aftief is… Dus ik kan niet bellen om informatie te verkrijgen… 09000507 stond op de brief van PostNL
Op de brief stond vermeld dat het niet toestaan is parfum te verzenden… Ik heb altijd gedaan tot afgelopen week. Als ik wist dat het niet toestaan is. heb ik de parfum niet in het pakket gedaan.
Als de medewerker van postNL kon lezen (in het Vietnamees), dan heb ik niet voor niets betaald… het bedrag is niet mals….duur duur dus…63,30 EURO betaald

Verzend kosten terug betalen zodat ik het pakket opnieuw kan sturen naar mijn familie in Vietnam (heb inmiddels het pakket opnieuw naar de postNL gebracht... De postNL moet voortaa toch wel lezen wat de klanten opschrijven (in het Nederlands) van de inhoud van het pakket. Zo voorkomt je ergenis en verrassing voor de klanten

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 21 november 2019 om 09:48 geantwoord

Geachte heer mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een door u verzonden zending. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Het is zeker niet fijn dat uw zending retour is gekomen. Het is inderdaad niet toegestaan om parfum te versturen naar het buitenland. U kunt natuurlijk niet verwachten dat de medewerkers Vietnamees kunnen lezen. Het is echter ook niet onze verantwoording wat er wordt verstuurd. Op onze website staat een lijst met wat wel en niet verstuurd mag worden. https:www.postnl.nlzakelijke-oplossingenpost-versturenpost-naar-het-buitenlandverzendvoorwaarden

PostNL Klantenservice

gerechtigheidismijndoel

Heeft op 10 december 2019 om 09:12 geantwoord

Erg jammer dat post.nl niet reageert op ons bericht. Postnl rekende de kosten voor het buitenland van 66, Euro... en het pakket was nog in Nederland... en post.nl wil niet terug betalen wat post.nl aan hun klanten heeft gerekend. Dat is toch niet eerlijk. Wij blijven zeggen dat post.nl een slecht bedrijf is.... men schuilt de verantwoordelijkheid aan de klanten....

Alle klachten die gemeld zijn door gerechtigheidismijndoel