Klacht: Betaalcode boete onleesbaar

op 21 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een kaartje ontvangen waar blijkbaar niet genoeg postzegels op zaten en nu moet ik opdraaien voor de kosten. Echter kwam de brief met de betaalcode hiervoor gescheurd binnen, dus kan ik de betaalcode niet lezen.

Als ik deze melding op een fatsoenlijke manier heb ontvangen zodat ik de boete kan betalen

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 29 december 2017 om 13:07 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Baert,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik kan me voorstellen dat het als geadresseerde niet prettig is om een porto kaart te ontvangen. Mijn excuses dat de betaalcode niet meer leesbaar is omdat deze kaart beschadigd is geraakt. Graag wil ik dit toelichten.

Wij proberen de porto kaart altijd naar de afzender te sturen, maar dat is in dit geval niet mogelijk geweest en dan ontvangt u als geadresseerde het verzoek. Maar als geadresseerde bent u niet verplicht om deze kosten te betalen. Daarom heb ik dit in orde gemaakt en de kosten voor u laten vervallen. U hoeft niet te betalen en u mag de porto kaart of de herinnering hiervan gewoon weg gooien.

Alle klachten die gemeld zijn door Alanahb