Klacht: Bestelmaar.nl – iPhone opgestuurd ter reparatie

op 10 februari 2010 over bestelmaar.nl in de categorie Internetshops - Mobiele telefoons

Omschrijving klacht

Goedemiddag,

Vrijdag 16 januari 2009 heb ik via bestelmaar.nl mijn iPhone mogen ontvangen, welke ik heb afgesloten met een Vodafone abonnement.
Niets dan lof over deze gang van zaken.
Snel, vlot en netjes gekocht en binnen no-time geregeld.

30-11-2009 brak ineens, spontaan, het sluimerknopje van de iPhone af, welke tot mijn verbazing gewoon zat vastgeplakt.
Contact via de mail met bestelmaar.nl opgenomen, waarna ik op 03-12-2009 een reactie kreeg dat ik mijn iPhone gewoon volgens de garantiebepalingen en voorwaarden kon opsturen.

Ter kennisgeving; ik had dus garantie tot 16 januari 2010.

Aangezien ik het erg druk had was het er niet van gekomen de iPhone op te sturen.
Op 17-12-2009 doet het volgende probleem voor:
Het scherm van de iPhone was wit, ik kon er niks meer mee.
De Iphone is nooit gevallen, is ook nooit klem komen te zitten.
Ik draag de telefoon nooit in mijn broek/jaszak of los in de tas.
Kortom; ik ben er superzuinig op, met al mijn producten van Apple overigens.

Op 18-12-2009 heb ik mijn iPhone netjes ingepakt en verzekerd op de post gedaan naar bestelmaar.nl
Volgens afspraak een begeleidende brief erbij.

Volgens de voorwaarden en bepalingen van bestelmaar.nl zullen zij mij op de hoogte houden van de gang van zaken rondom de iPhone.
Dat wil zeggen dat zij zullen onderzoeken wat er aan de hand is, of het een garantiegeval is en of reparatie mogelijk is…etc.

Tot op 09-01-2010 heb ik helemaal niets meer (!!!) van bestelmaar.nl mogen ontvangen, totdat ik op deze datum 09-01-2010 een pakketje ontving:
Afzender:
Elders Websales BV
Havinghastraat 28C, 1817DA, Alkmaar.

Het pakketje heb ik opengemaakt, alwaar ik vervolgens mijn doosje aantrof (apple iphone doosje) waarin ik mijn telefoon naar bestelmaar.nl had opgestuurd.
Er zat verder niks in het doosje, ook geen begeleidende brief.
Ik dacht dat ik mijn telefoon terug gestuurd zou hebben gekregen, temeer omdat het pakket is verzonden met een verhoogde aansprakelijkheid.
Echter tot mijn grote verbazing bleek er niets in het doosje te zitten!
Erg vreemd dus.
Meteen gemaild, ik kon niet bellen, want het was zaterdag.
Ik dacht het ergste en had het vermoeden dat mijn iPhone gestolen was.

Maandag kreeg ik meteen een reactie waarin stond:
Wij hebben de Iphone ontvangen en ter reparatie verstuurd naar onze
reparateur. Wij hebben de accessoires/doos naar u teruggestuurd. Deze hebben
wij nl niet nodig.
Excuses voor het feit dat dit niet is gemeld in een begeleidend schrijven.

Anderhalve week geleden heb ik nog maar eens gebeld naar bestelmaar.nl alwaar ik een jongeman te spreken kreeg die voor mij zou gaan uitzoeken hoe het allemaal zat rondom de iPhone.
Deze zelfde man belde mij ook terug, maar omdat ik niet kon opnemen sprak hij mijn voicemail waarin hij zei:
Dat ik uiterlijk eind volgende (ondertussen afgelopen) week, dat is de week geweest van maandag 01-02-2010 mijn iPhone zou terughebben.

U raad al wel dat ik op zaterdag 06-02-2010 nog geen iPhone terug gehad.
Ondertussen begint de frustratie steeds verder op te lopen.
Gisteren, dinsdag 09-02-2010 heb ik gebeld waarna een mevrouw mij vertelde dat op 28-01-2010 mijn iPhone verzonden is.
Men weet echter niet waarheen.
Niet naar mij in ieder geval!

Zij zou contact leggen met het hoofdkantoor en mij terugbellen.
Dit is niet gebeurd.
Vanochtend hing ik weer aan de telefoon.
Zo vreemd is het niet lijkt me dat ik dat ding ondertussen terug wil hebben!!!
Daarnaast; ik weet niks!
Niet waar hij is, wat er is gedaan, of het binnen garantie valt.
Erg slecht en sprake van service is hier niet.

Een kwartiertje geleden heb ik zelf nog maar weer eens een keertje gebeld.
Maar men weet nog steeds niet waar mijn iPhone is.

Dit kan toch gewoon niet?
Ik word van het kastje naar de muur gestuurd.
Ongelooflijk.
Vanaf 18-12-2009 is de iPhone weg, ik hoor niks, ik zie niks, men laat niks weten etc ect.

Wat moet ik hier nu mee?
Ik ben het zo beu.
Volgens mij heeft bestelmaar.nl genoeg kansen gehad mij te vertellen hoe en wat en wat de status is.
Maar zij blijven in gebreke.
Er wordt niet juist gecommuniceerd.
Ik zit er sterk aan te denken een flinke klacht in te dienen, want dit pik ik niet!!!!

Gewenste oplossing

Per direct mijn gerepareerde iPhone terug.
Kan dit niet?
Dan maar een nieuwe….

Alle klachten die gemeld zijn door Balena